تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان تعیین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان گفت: برخورد قانونی همراه با سرعت و دقت با متخلفان و مجرمان احتمالی انتخابات، در دستور کار دادستان‌های سراسر مازندران خواهد بود.

او افزود: براساس قانون، دستگاه قضایی مکلف است به پرونده‌های مرتبط با تخلفات و جرائم انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی کند.

او با بیان اینکه شعب ویژه و خاص در حوزه‌های قضایی استان معین شد، گفت: فهرست این شعب به حوزه‌های دریافت رای و فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد شد.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی مازندران، با اشاره به عناوین جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: خرید و فروش رای در قالب توزیع اقلام و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص و افراد، تهدید و تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی یا شناسنامه فرد دیگر، رای دادن بیش از یک بار و توصیه به نوشتن نام افراد، ازجمله مصادیق این جرائم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام اکبری گفت: اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آرا و تقلب در شمارش آرا، تقلب در اوراق تعرفه، جابجایی یا معدوم کردن اوراق انتخاباتی بدون مجوز و ایجاد رعب و وحشت در هنگام برگزاری انتخابات از دیگر جرائم و تخلفات انتخاباتی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.