واشنگتن پست: کاخ سفید درباره جنگ افغانستان به مردم دروغ می گوید

روزنامه واشنگتن پست اسناد مخفی در مورد عملیات نظامی آمریکا در افغانستان را منتشر کرد.

واشنگتن پست: کاخ سفید درباره جنگ افغانستان به مردم دروغ می گویدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست اسناد مخفی در مورد عملیات نظامی آمریکا در افغانستان را منتشر کرد.

این روزنامه آمریکایی اسنادی را که قبلا مخفی شده بود به نشر سپرده است. این روزنامه بر اساس قانون آزادی مطبوعاتی پس از سه سال محاکمه، به این اسناد دست یافته است.

در اسناد مذکور آمده است که کاخ سفید حقیقت جنگ امریکا در افغانستان را از مردم امریکا پنهان می‌کرد و وضعیت واقعی را به آنها نمی‌گفت.

واشنگتن پست نوشته است: «در میان اسناد، بیش از دو هزار مصاحبه افرادی که به طور مستقیم در جنگ شرکت داشته اند و تصمیم می‌گرفته اند، وجود دارد.»

واشنگتن پست افزوده است: «در جریان ۱۸ سال عملیات نظامی در افغانستان، مقامات بلندپایه ایالات متحده آمریکا دروغ می‌گفتند و واقعیت مبنی بر اینکه پیروزی در این جنگ غیرممکن است را پنهان می‌کردند.»

در ادامه آمده است: «فرماندهی نظامی آمریکایی در کابل و کاخ سفید آمار نادرست را ارایه می‌کردند تا مردم فکر کنند که آمریکا در این جنگ پیشقدم است.»

در میان اسناد، اظهارات جنرال مایکل فلین، فرمانده نیروهای اطلاعاتی عملیات ویژه نیروهای آمریکا در افغانستان و عراق نیز وجود دارد. وی گفته است: «از سفیرها می‌شنویم که ایالات متحده آمریکا ماموریت‌هایش را به شکل عالی انجام می‌دهد. اما آیا واقعا چنین است؟ اگر چنین است، پس چرا ما حس می‌کنیم که ناکام می‌شویم؟»

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار