اطلس جامع گردشگری غذا در اردبیل تدوین می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: غذا‌های بومی استان اردبیل با همکاری فعالان صنعت غذا در استان شناسایی شده و در حال تهیه اطلس جامع گردشگری غذا برای استان اردبیل هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه با فعالان صنایع غذایی گفت: با توجه به اینکه گردشگری غذا نیازمند غذاهای مرغوب و جذاب است جلسات متعددی برای وارد شدن غذاهای بومی به منوی رستوران‌ها برگزار شد.

او بیان کرد: گردشگری غذا جزء رتبه‌های اول در جذب گردشگران در دنیا است و ما تلاش داریم با تدوین این اطلس در معرفی غذاهای بومی استان به گردشگران بیشتر تلاش کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در نظر داریم یک تور گردشگری غذا از استان های مختلف کشور به مقصد یکی از آموزشگاه‌های استان تعریف خواهد شد.

فرشی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در این حوزه، گفت: در این خصوص از ظرفیت نهادهای آموزشی از جمله جهاد دانشگاهی نیز بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام/ع 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.