هشدار سازمان ملل درباره گسترش اعتراضات در جهان

یکی از مسئولان سازمان ملل متحد در خصوص گسترده‌تر شدن اعتراضات اخیر شیلی، اکوادور، بولیوی و لبنان و سرایت آن به دیگر نقاط جهان هشدار داد.

هشدار سازمان ملل درباره گسترش اعتراضات در جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد اگر دولت‌ها اقدامات لازم را برای کاستن از نابرابری‌ها انجام ندهند اعتراضات اخیر شیلی، اکوادور، بولیوی و لبنان گسترده‌تر می‌شود و به دیگر نقاط جهان گسترش می‌یابد.

وی به مناسبت انتشار گزارش سالانه برنامه توسعه سازمان ملل متحد درباره توسعه انسانی، در بوگوتا به رویترز گفت: «اگر این پدیده به کلمبیا و آمریکای لاتین محدود نشده، تصادفی نیست و در همه جهان روی می‌دهد».

تهیه کنندگان این گزارش نوشته‌اند: «هنگامی که اختلاف سطح زندگی تشدید می‌شود، نسل جدیدی از نابرابری‌ها در زمینه آموزش، تحولات فناوری و تغییرات اقلیمی ظهور می‌کند».

به گفته نویسندگان این گزارش، ظهور این نسل جدید نابرابری‌ها می‌تواند «یک اختلاف جدید بزرگ» به وجود آورد که وسعت آن از زمان انقلاب صنعتی تاکنون بی سابقه است.

به گفته آخیم اشتاینر، گام اول تشخیص چهره واقعی این نابرابری‌ها و انتخابی است که برعهده سران هر یک از کشور‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار