افزایش پرورش شترمرغ در تایباد/نبود کشتارگاه، دغدغه پرورش دهندگان شترمرغ

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تایباد با پرورش ۳۹۳۷ هزار قطعه شتر مرغ نسبت به پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش پرورش شترمرغ در تایباد/نبود کشتارگاه دغدغه پرورش دهندگان شترمرغمحمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد,گفت: هم اکنون ۶ فارم صنعتی و ۱۰۰ واحد سنتی در این شهرستان فعالیت دارد که در پرورش دو نوع شترمرغ پرواری و مولد فعالیت دارد.

او ادامه داد: این واحد‌های فعال توانسته‌اند زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کنند.هم اکنون صدور ۱۱ پروانه صنعتی در این شهرستان در دست اقدام است و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه سایت پرورشی شترمرغ به متقاضیان در حال پرداخت می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد، گفت: با وجود این تعداد شتر مرغ، این شهرستان سالانه ظرفیت ۲۵۸ تن گوشت از این گونه جانوری را دارد.

میری افزود: پنج درصد گوشت تولید شده شتر مرغ در این شهرستان به مصرف داخلی رسیده و مابقی آن به بازار‌های استان‌های تهران، اصفهان و یزد ارسال می‌شود.

او تصریح کرد: ۷۰ درصد پرورش شتر مرغ در تایباد در بخش میان ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد،گفت: ۸۵ درصد جمعیت تایباد وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری هستند، این شهرستان افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین و ۲۵۰ هزار راس دام سبک دارد.
 
او با اشاره به اینکه با داشتن امکانات در شهرستان شرایط صادرات برای ما مقدور است ادامه داد:به دليل نبود كشتارگاه صنعتي و واحد بسته بندی، پرورش دهندگان شترمرغ مجبورند اين طيور را به ديگر نقاط انتقال دهند كه اين امر موجب افزايش هزينه هاي اين بخش مي شود. با احداث كشتارگاه صنعتي در اين شهرستان تعداد واحدهاي فعال و ميزان توليد در اين بخش افزايش مي يابد. 
 
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: جهاد کشاورزی اقدامات ترویجی و آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش در جهت افزایش تولید مصرف مرغ گوشتی برگزار کرده است.
 
میری افزود: پرورش شترمرغ با سرمایه اولیه و هزینه تولید کمتری و مقاومت بهتری نسبت به شرایط منطقه ای و آب وهوا دارا می باشد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.