نصب ۱۳ دستگاه شتاب نگار آنلاین زلزله در گیلان

۱۳ دستگاه شتاب نگار آنلاین زلزله به زودی در گیلان نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،  ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: در آینده‌ای نزدیک ۱۳ دستگاه شتاب نگار آنلاین زلزله در برخی شهر‌های استان نصب می‌شود.

او افزود: ۱۳ دستگاه شتاب نگار آنلاین زلزله در شهر‌های رشت، لاهیجان، تالش، آستارا، رودبار، رضوانشهر، حویق، ماسوله، چابکسر، دیلمان، خشکبیجار، جیرنده و زیاز رودسر نصب و راه اندازی خواهد شد.

ماکان پدرام گفت: پیش از این ۱۷ دستگاه آنالوگ شتاب نگار در مناطق مختلف گیلان نصب بود که در مجموع وسعتی بیش از سطح استان را پوشش می‌دهد.

او افزود: دستگاه شتاب نگار زلزله چند ثانیه قبل از وقوع زلزله اطلاعاتی را به اداراتی و نهاد‌هایی نظیر شرکت گاز و برق ارسال می‌کند، تا در خصوص قطع انشعابات اقدام شود تا خسارت زلزله کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: همچنین این دستگاه پس از وقوع زلزله با ارائه میزان شتاب به استفاده از نقشه‌های لرزش (Shake Map) در مدیریت بحران کمک خواهد کرد.

ماکان پدرام، با بیان اینکه ماهیت دستگاه شتاب نگار زلزله، سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن است، افزود: سرعت در انتقال اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران زمینه افزایش سرعت عمل مسئولان مدیریت بحران و نیرو‌های امدادی را فراهم می‌کند.

او، با بیان اینکه هزار و ۲۲۰ ایستگاه شتاب نگاری در کشور فعال است، تصریح کرد: گیلان با نصب ۱۳ ایستگاه آنلاین و ۱۷ دستگاه شتاب نگار آفلاین ۳۰ ایستگاه دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.