رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران خبر داد؛

اتمام روند حسابرسی مالی سال های ۹۴ و ۹۵ شهرداری تهران

فراهانی از اتمام روند حسابرسی سال های مالی ۹۴ و ۹۵ شهرداری تهران خبر داد.

اتمام روند حسابرسی مالی سال های ۹۴ و ۹۵ شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره حسابرسی مالی سال‌های ۹۴ و ۹۵ شهرداری تهران اظهارکرد: ماه آینده گزارش حسابرسی به هئیت رئیسه شورا ارسال می‌شود و بر اساس اولویت بندی در دستور کار قرار می‌گیرد.


بیشتربخوانید: ۶۰ درصد از بودجه شهرداری مربوط به بخش عمرانی


فراهانی افزود: امیدواریم بتوانیم تا انتهای سال جاری بررسی حسابرسی سال مالی ۹۴ را انجام دهیم و در نهایت بررسی سال مالی ۹۵ در بازه زمانی ۳ ماه نخست سال اینده (سال۹۹) انجام شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به ۱۸ آذر گفت: این روز ما را به ان سمت سوق می‌دهد که به سمت داشتن شهرداری پاک و مبارزه با فساد حرکت کنیم و طبق نظرسنجی‌های انجام شده پس از معضل آلودگی هوا و ترافیک، مبارزه با فساد از خواسته‌های شهروندان است.

او ادامه داد: شهرداری یکی از مکان‌هایی است که باید به بحث مبارزه با فساد در آن توجه ویژه‌ای شود و اگر ما اعتقاد داریم که مردم باید در مدیریت شهری با شهرداری تعامل داشته باشند (عوارض خود را به موقع پرداخت کنند) مردم از مدیریت شهری می‌خواهند که در مبارزه با فساد عملکرد مؤثری داشته باشند.

فراهانی تأکید کرد: ما باید تمام منافذ موجود در مدیریت شهری را ببندیم تا به شکل بهره‌ورانه از منابع استفاده کنیم و داشتن شهرداری شفاف یکی از اصلی‌ترین وعده‌های ما به شهروندان است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه شفاف سازی و مبارزه با فساد گفت: یکی از اقدام‌های شورای شهر تهران موضوع انتشار اطلاعات و فراهم کردن بستر دسترسی آزاد مردم به آن است که با حرکت مدیریت شهری به سمت شهرداری شیشه‌ای می‌توان اقدام‌های مؤثری در این زمینه انجام داد.

او تصریح کرد: ما در مدیریت شهری به سمت انتشار دستمزد پرسنل شهرداری و ارائه اطلاعات در حوزه معاملات و خرید‌ها حرکت کردیم که این نیز یکی از اقدام‌های مؤثر ما در مدیریت شهری است.

فراهانی ادامه داد: تسهیل نظارت بر مصوبات شهری یکی دیگر از اقدام‌های مدیریت شهری بود که پیش‌تر خلأ آن احساس می‌شد و اعتقاد ما این است تا مدیریت شهری به شکل فرآیندی مسئله مبارزه با فساد را نهادینه نکند نمی‌توانیم در بررسی و مبارزه با گلوگاه‌های فساد مؤثر عمل کنیم و حرکت خارج از این مسیر موجب می‌شود که ما به نتایج مورد نظر دست پیدا نکنیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تأکید کرد: ما باید قبل از وقوع فساد جلوی آن را بگیریم.

او با اشاره به دیرکرد شهرداری تهران در ارائه لایحه حمایت از گزارشگران فساد گفت: متأسفانه شهرداری تهران در ارائه لایحه حمایت از گزارشگران فساد تأخیر کرد و ما در مقابل طرحی را به امضاءرساندیم که آن را در صحن شورای شهر مطرح می‌کنیم.

فراهانی با اشاره به بررسی نتایج نظرسنجی در سال ۲۰۱۲ گفت: آمار نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد از ۱۲ روش استاندارد کشف فساد ۷۳ درصد فساد‌ها از سوی مردم و کارمندان نهاد‌ها و تنها ۵ درصد فساد از سوی بازرسی و نهاد بالا دستی کشف شد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اقدام مدیریت شهری در نظارت بر خرج بودجه گفت: شورای شهر تهران با انتصاف ذی حساب در شهرداری تهران در نحوه هزینه کرد بودجه نظارت دارد و ذی حساب به دلیل آن که یکی از امضاء کنندگان پرداخت است از طرف شورای شهر انتخاب و باید مراتب را به شورا گزارش کند.

او با اشاره به بکارگیری حساب‌رس مورد اعتماد شورا در نهاد شهرداری گفت: ما در مدیریت شهری به دنبال نظارت پس از خرج بودجه نیز هستم از این رو با انتخاب حساب‌رسانی مورد تأیید حساب مالی شهرداری تهران را بررسی می‌کنیم.

فراهانی تأکید کرد: اگر به دنبال شهرداری منضبط هستیم باید نظارت شورا و تعیین فرآیند‌ها انجام شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در پاسخ به این سئوال که چرا سود و زیان شرکت‌ها و مؤسسات در شهرداری تهران شفاف نیست گفت: باید به این نکته اشاره کنم که سازمان‌ها و شرکت‌ها در شهرداری تهران به دو دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول آن‌ها نهاد‌های خدمت رسان به مردم هستند که با نگاه انتفاعی ایجاد نشده است و تنها ارائه خدمات می‌کنند.

او تأکید کرد: ما از سازمان‌هایی مانند آتش‌نشانی، پسماند، بهشت زهرا انتظار سود نداریم، زیرا این نهادها، نهاد‌های خدمت رسان هستند.

فراهانی با اشاره به انتظار مدیریت شهری از برخی از شرکت‌ها برای سوددهی گفت: شرکت‌هایی مانند شهر سالم، شهروند، میوه و تره بار و برج میلاد از جمله نهاد‌هایی هستند که ما انتظار نداریم آن‌ها زیان ده باشند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به زیان دهی شهروند گفت: فروشگاه شهروند که زیر نظر شهرداری تهران است به دلیل امکاناتی که در اختیار دارد انتظار نداریم یا به شکل زیان ده یا در نقطه سر به سری حرکت کند، زیرا برخی از گزارشات ما نشان می‌دهد تعدادی از شعبات شهروند زیان ده هستند.

او تأکید کرد: ما در سند سیاست‌های شورا مصوب کردیم که زیان شرکت‌ها کاهش پیدا کند و یا ثابت بماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار