رئیس مرکز ملی فرش ایران:

ایران؛ بزرگترین وارد کننده ابریشم از چین است

دست پاک گفت: ایران بزرگترین وارد کننده ابریشم از چین است و ۲۰ درصد از فرش‌های دستباف صادراتی ما را فرش‌های ابریشم تشکیل می‌دهد.

برنامه// ایران؛ بزرگترین وارد کننده ابریشم از چین استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرشته دست‌پاک امروز در همایش تجاری ایران و چین که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: ایران، بزرگترین وارد کننده ابریشم از چین است و ۲۰ درصد از فرش‌های دستباف صادراتی ما را فرش‌های ابریشم تشکیل می‌دهد.

به گفته وی؛ ایران ۹۰ درصد از ابریشم مورد نیاز خود را از کشور چین وارد می‌کند.

دست‌پاک گفت: ماه گذشته بزرگترین تابلو فرش ایرانی که طرح آن توسط یک نقاش چینی و در رابطه با جاده ابریشم بود توسط ۱۷۰ بافنده اصفهانی بافته و به یک موزه در کشور چین اهدا شد.


بیشتر بخوانید: فرش دستباف بعد از نفت تحریم شد / ۳۰ درصد صادرات فرش به آمریکا 


رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا فرش را به عنوان اولین کالا بعد از نفت تحریم کرد، گفت: این در حالی است که فرش هنر مردم ایران است و به لحاظ تمدنی، قدیمی‌ترین صنعت کشور ایران محسوب می‌شود و ارتباطی به روابط سیاسی ندارد.

دست پاک بیان کرد: هفته گذشته تفاهم نامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران با اتاق چین و ایران به امضا رسید که امیدواریم این تفاهم نامه منجربه افزایش فرش ایران به چین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار