هشدار پلیس فتا در خصوص سودجویی مجرمان از رمز دوم یکبار مصرف

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه درخصوص کلاهبرداری با موضوع طرح رمز دوم یکبار مصرف هشدار داد و گفت: شهروندان به لینک‌هایی که در فضای مجازی و یا از طریق پیامک ارسال می‌شود توجهی نکرده و فقط به سایت بانک خود مراجعه کنند.

هشدار پلیس فتا در خصوص سودجویی مجرمان از رمز دوم یکبار مصرفبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سرهنگ علی کریمی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از جرائم سایبری و فیشینگ حساب‌های بانکی اقدام به فعال سازی رمز پویا (رمز یکبار مصرف) کرده است.

او افزود: در همین راستا ممکن است مجرمان با شگرد‌های خاص، قربانیان خود را به سایت‌های طراحی شده از سوی خود کشانده و به بهانه اعطای رمز یکبار مصرف از آن‌ها کلاهبرداری کنند.

سرهنگ کریمی بیان کرد: قربانیان با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، شامل شماره کارت، رمز دوم و ... بی اطلاع از فیشینگ بودن سایت دارند بوده و تمام اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار مجرمان قرار می‌دهند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران باید مراقب بوده و فریب مجرمان را نخورند و برای فعال نمودن رمز دوم خود حتماً به سایت بانک خود مراجعه و طریقه فعال سازی را مطالعه کنند.

او  خطاب به عموم شهروندان گفت: رمز پویا از دو طریق نرم افزاری و پیامکی قابل استفاده خواهد بود برای کسب اطلاعات لازم از طریق شعب بانک اقدام شود، برای دریافت اپلیکیشن بانک به سایت بانک مورد نظر مراجعه و از دانلود هرگونه نرم افزار از طریق شبکه‌های اجتماعی و هر سایتی غیر از سایت بانک خودداری کنید.

سرهنگ کریمی در پایان تاکید کرد: کاربران به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک به خصوص پیامک‌هایی از خطوط موبایل شخصی دریافت می‌کنند توجه نکرده و موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ گزارش کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار