در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کودکم برای رسیدن به خواسته‌اش گریه می‌کند؛ چه کنم؟

یک روانشناس درباره کودکانی که می‌خواهند با گریه به خواسته‌هایشان برسند، توضیحاتی داد.

هانیه لواف روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کودکانی که می‌خواهند با گریه به خواسته‌هایشان برسند، اظهار کرد: والدین تحت هیچ شرایطی نباید به گریه‌، اصرار، پرخاشگری، پرت کردن ، فحاشی و یا به هر طریق منفی به خواسته کودک توجه کند و آن‌ها را به خواسته‌هایشان برساند.

این روانشناس بیان کرد: اگر به رفتار‌های منفی کودک توجه شود این رفتار‌ها به یک الگوی رفتاری تبدیل شده و در آینده هم از آن استفاده کند، چرا که یاد گرفته‌ با گریه می‌تواند به خواسته‌هایش برسد.

وی افزود: والدین در مقابل این رفتار‌های کودک باید بی‌توجهی مطلق داشته باشند تا این رفتار خاموش شود، چرا که توجه والدین به این رفتار‌های کودک باعث می‌شود که بعد‌ها در محیط‌های خارج از خانه مانند مدرسه و جامعه نیز با همین روش‌ها به خواسته هایشان برسد.

لواف گفت: اگر والدین به کودک باج دهند و برای ساکت کردن کودک، ترس از آبرو که دیگران در جمع چه فکری درباره آن‌ها می‌کنند و یا خسته شدن از گریه‌های کودک خواسته‌های او را برآورده کنند به فرزندشان یاد می‌دهند که برای رسیدن به خواسته‌هایش صبر نکند.

این روانشناس ادامه داد: کودکان توانایی به تعویق انداختن خواسته‌های خود را ندارند و در آینده در قبال همه افرادی که به خواسته‌های آن‌ها توجه نمی‌کنند، پرخاشگری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اگر به مرور زمان در آینده "نه" بشنود از ورود به محیط‌های اجتماعی اجتناب کرده و اعتماد به نفسش پایین می‌آید و یاد نمی‌گیرد که خواسته هایش را با روش‌های مثبت بیان کند.

لواف خاطرنشان کرد: والدین باید بعد از هربار گریه و فریاد کودک برای رسیدن به خواسته‌هایش، بی‌توجه باشند و فوراً خواسته‌های او را برآورده نکنند؛ همچنین به کودکشان بگویند که "هر موقع صدات آروم شد تازه متوجه می‌شوم که چه می‌گویی" و بعد از اینکه کودک آروم شد برای تقویت رفتار مثبتش، خواسته‌اش را برآورده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی پسندی
۱۱:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
مطالب خوب هست
-
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
باید کتک بزننش.... باور کنید تاثیر گذاره......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چه کتکی اخه بچه چه میفهمه تو بچتو کتک بزن هی
آخرین اخبار