کشف سه قلم شی تاریخی در اسکو

یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کشف سه قلم شی تاریخی در شهرستان اسکو خبر داد.

کشف سه قلم شی تاریخی در اسکوبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرهنگ محبوب ساسانی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقیگفت: پیرو دریافت گزارش مردمی، مبنی بر اختفاء اموال تاریخی به منظور خرید و فروش، تحقیقات اولیه و شناسایی دقیق محل در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، نسبت به محل اختفاء اموال در دو آدرس متفاوت در شهرستان‌های تبریز و اسکو و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی در هر دو شهرستان، طی عملیات مشترک بین عوامل انتظامی تبریز و اسکو و عوامل یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، یک نفر به عنوان عامل اختفاء اموال تاریخی و فرهنگی دستگیر شد.

او افزود: این عملیات مشترک در کمترین زمان ممکن انجام گرفت و سه قلم شی تاریخی، قبل از جابجایی کشف، ضبط و با تهیه صورت‌جلسه تحویل مراجع قضایی شود.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، ساسانی ضمن قدردانی و تشکر از عوامل انتظامی شهرستان تبریز و اسکو عنوان کرد: هم استانی‌ها درصورت مشاهده مواردی از این قبیل می‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره ۰۹۶۶۲ (مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور) تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار