طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در فارس آغاز شد

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری آغاز نخستین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیین گشایش نخستین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) امروز، ۱۹ آذرماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این طرح که به‌منظور استعدادیابی قرآنی دانش‌آموزان اجرا می‌شود، بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان به همراه والدین آنان حضور داشتند و در ابتدا حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.

احمدرضا نداف رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین به برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در امسال اشاره کرد و از دانش‌آموزان خواست تا در این رویداد بزرگ قرآنی مشارکت داشته باشند.

او افزود: ثبت‌نام در این آزمون از ۲۰ روز قبل آغاز شده است و متقاضیان تا ۲۵ آذرماه جاری مهلت دارند تا در این آزمون ثبت‌نام کنند.

نداف با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۵ هزار نفر در این آزمون از استان فارس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود این تعداد در هفته آینده بیشتر شود.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با بیان اینکه پارسال از این استان ۱۷ هزار نفر شرکت کردند، گفت: البته این تعداد شرکت‌کنندگان آزمون‌های شفاهی و کتبی بود که امسال آزمون کتبی به صورت جداگانه و به‌همت وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که امسال امکان ثبت‌نام متقاضیان زیر ۱۲ سال در این آزمون نیز فراهم شده است که دانش‌آموزان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

احمدرضا نداف مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین تصریح کرد: شاهچراغ چشم و چراغ شیراز است و چه تبرک بهتر از این که امروز در جمع قرآن‌دوستان فارس، در این سرای مطهر حضور پیدا کرده‌ایم.

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هدف از برگزاری همه این برنامه‌های قرآنی، ساختن جامعه قرآنی است.

صدرالله زین‌العبادی رئیس گروه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین بیان کرد: قرآن کتاب نور و هدایت بشری است که باید همواره تلاش کنیم تا با آن انس بگیریم.

وی از دانش‌آموزان خواست تا با قرآن کریم انس عملی بگیرند و ادامه داد: توجه به نونهالان و دانش‌آموزان در فعالیت‌های قرآنی یکی از نیاز‌های اصلی توسعه فرهنگ قرآنی در کشور است.

زین‌العبادی با تأکید بر اینکه همگان باید برای مهجوریت‌زدایی قرآن کریم تلاش کنند، از والدین دانش‌آموزان خواست تا فرزندان خود را تشویق به قرآن‌آموزی کنند.

او، به برگزاری این مراسم نیز اشاره کرد و گفت: طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) برای نخستین بار در استان فارس اجرا می‌شود که این طرح ویژه دانش‌آموزان پسر و دختر ۸ تا ۱۵ سال است.

رئیس گروه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس همچنین از دانش‌آموزان خواست تا در طرح ملی حفظ قرآن (طرح ۱۴۵۳) در سال جاری نیز شرکت کنند و ادامه داد: در سال گذشته قریب ۱۵۸ هزار از دانش‌آموزان فارس در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم مشارکت داشتند که امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.

پس از برگزاری آیین آغازین نیز، کارگاه توجیهی دانش‌آموزان به‌همراه والدین آن‌ها به‌منظور آشنایی آنان با جزئیات دقیق این طرح استعدادیابی قرآنی در رواق دارالذکر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

نخستین دوره طرح ملی شباب‌الرضا (ع) به‌همت مؤسسه قرآنی ذکر جمیل، مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس و آموزش و پرورش استان همکاری دارند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ائمه اطهار ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار