توسعه کیفی دوره‌ پیش‌دبستانی مهمترین راهبرد در دست اقدام است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه توسعه کیفی دوره‌ پیش‌دبستانی را مهمترین راهبرد در دست اقدام آموزش ابتدایی اعلام کرد.

توسعه کیفی دوره‌ پیش‌دبستانی مهمترین راهبرد در دست اقدام استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  ناهید فضلی  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:  دوره‌ پیش‌دبستانی یک ضرورت است و کیفیت بخشی به این دوره و بالا بردن سطح توانایی مربیان پیش‌دبستانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت آموزش ابتدایی استان است.

او اظهار کرد: در دوسال گذشته کرمانشاه توانست در رشد کمی موفقیت‌های بسیاری را کسب نماید و اما توجه به کیفیت دوره‌ی پیش‌دبستانی که قبلا هم مورد تاکید بوده است باید با جدیت پیگیری شود.

او افزود: اجرای مدیریت یکپارچه در استان جهت توسعه کیفی پیش‌دبستانی به خوبی صورت پذیرفته است و آموزش در دوره‌ی پیش‌دبستانی صرفا زیر نظر آموزش و پرروش استان می‌باشد و با عقد تفاهم نامه‌های مختلف با بهزیستی و سازمان‌های تبلیغات و ارشاد اسلامی در جذب نوآموزان تلاش نموده‌ایم که آموزش مربیان زیر نظر متخصصین آموزش و پرورش صورت گیرد.

او آگاهی دادن به اولیای دانش‌آموزان در خصوص اهمیت گذراندن دوره‌ی پیش‌دبستانی را مهم برشمرد و افزود: ما باید از طریق دستگاه‌های مختلف تبلیغاتی و فرهنگی نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص جایگاه پیش‌دبستانی اقدام کنیم و تهیه کتاب تار خانه در پود مدرسه ویژه‌ی اولیا را گامی در راستای آگاهی بخشی به اولیا دانست.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان در بخش دیگر ضمن توجه به اهداف یازده‌گانه دوره­‌ی پیش ‌دبستانی، عنوان کرد: کتاب‌های آموزشی در دوره‌ی پیش‌دبستانی باید مورد بازنگری قرار گیرند و تلاش ما این است بتوانیم فعالیت‌های آموزشی، تربیتی خود را از کتاب محوری به سمت فعالیت‌های جذاب و متناسب با ویژگی‌های نو‌آموزان با محوریت بازی و زبان‌آموزی خصوصا در مناطق دو زبانه هدایت کنیم بنابراین تشکیل کمیته بازنگری در محتوای برنامه درسی از دستاوردهای این نشست است.

او گفت: خوشحالیم با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف در سطح استان و همکاری و همراهی شورای آموزش و پرورش و بکارگیری ظرفیت راهبران آموزشی، شوراها و خانه بهداشت‌های روستایی و سایر عوامل دست‌اندر کار توانسته‌ایم در خصوص جذب حداکثری نو‌آموزان پیش‌دبستانی گام‌های جدی برداریم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: با افزایش متغیرهای تاثیرگذار در پیرامون کودکان که آن­‌ها را تحت تأثیر قرار می­‌دهد و از سوی دیگر با رشد دستاوردهای علمی؛ آموزش کودکان دنیای امروز نیازمند مهارت‌های تخصصی جدی است، این در حالی است که دست‌اندرکاران آموزش و اولیای آنها با روش ها و محتوای کتاب‌های فعلی نمی­‌توانند پاسخگوی مطالبات و نیازهای آن‌ها باشند.

او سن 4 تا 6 سالگی را دوران بسیار مهم آموزش کودکان دانست که اهمیت آموزش در این دوره تا حدی است که اگر فرصت یادگیری در این سنین از دست برود جبران ناتوانی آموزشی در این سنین بسیار دشوار است.

ناهید فضلی ضمن اشاره به راهکار 1-5 و 2-5 سند تحول و تعمیم دوره پیش­‌دبستانی به‌ویژه در مناطق محروم، تاکید کرد در قوانین توسعه­‌ای، از جمله قانون برنامه ششم توسعه، نیز آموزش پیش‌دبستانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. همچنین اساسنامه دوره پیش‌دبستانی نیز به‌عنوان قانون اصلی حوزه پیش­‌دبستانی وجود دارد.

او تاکید کرد: با تشکیل کارگروه‌های نظارتی در مرکز استان، نواحی و مناطق، بازدید از مراکز پیش‌دبستانی، بصورت مستمر صورت می پذیرد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار