شهردار مشهد؛

دی، آغاز عملیات ایستگاه شهرک سلامت خط ۲ قطار شهری

شهردار مشهد گفت: از معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک می‌خواهم که عملیات احداث ایستگاه و پارکینگ شهرک سلامت خط دو قطار شهری تا پایان دی ماه آغاز شود.

دی، آغاز عملیات ایستگاه شهرک سلامت خط ۲ قطار شهریبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهددر مراسم افتتاح ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری مشهد، گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط قطار شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.

او با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های اولیه اجرای خط دو قطار شهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهید کاوه بوده است، افزود: البته در ادامه تصمیم گرفته شد تا در ابتدای شهرک سلامت نیز محلی برای توقف قطار‌ها ایجاد شود.

کلائی تصریح کرد: بر این اساس اکنون تصمیم گرفته شده تا درمجاورت شهرک سلامت علاوه بر ایستگاه قطار شهری، پایانه اتوبوسرانی و پارکینگ خودرو نیز برای استفاده شهروندان احداث شود.

شهردار مشهد گفت: امروز حلقه آخر استفاده از خط دو قطارشهری به بهره برداری رسید که امیدواریم تا پایان سال بتواند ظرفیت ما را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزون ببخشد.

او بیان کرد: نوسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، که تعدادی از این اتوبوس‌ها در خطوط به کار گرفته شده و مابقی نیز تا پایان سال به ناوگان اضافه خواهد شد.

او با بیان اینکه همانطور که قبلا اعلام شد موضوع تاکسی‌های برقی در اولویت جدی کار خود قرار داده ایم گفت: امیدوارم با کمکی که از کارگروه ملی زیارت خواهیم گرفت این موضوع را سرعت ببخشیم.

کلائی به ارائه لایحه‌ای در خصوص دریافت کرایه قطار شهری بر اساس زمان و مسافت به شورای شهر مشهد اشاره کرد و افزود: در صورت تصویب این لایحه دریافتی‌های ما از مسافران بر اساس زمان و میزان مسافت طی شده خواهد بود که امیدواریم تا پایان سال تکلیف این موضوع نیز مشخص شود.

 ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری مشهد که دارای نمای بیرونی تمام شیشه‌ای است مجهز به دوربین‌های نظارتی، سیستم اطفای حریق، پله برقی، بی سیم است.
این ایستگاه با هزینه ۱۵۰ میلیار تومان احداث و آخرین ایستگاه این خط، تا پایان سال ۹۹ در بولوار فکوری، شهرک سلامت به بهره برداری خواهد رسید.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار