رفتار تبعیض‌آمیز از سوی مدیران قابل قبول نیست

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چنانچه برخورد‌های تبعیض‌آمیز قومی و مذهبی در رفتار مدیران دیده شود باید برخورد جدی صورت گیرد.

رفتار تبعیض‌آمیز از سوی مدیران قابل قبول نیست به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی جزو وظایف ذاتی و جاری هر دستگاه اجرایی است اظهار داشت: دستگاه‌ها موظفند با بازرسان ارزیابی همکاری کنند و همچنین موظف به اجرای برنامه‌های ابلاغی حقوق شهروندی هستند.

او تاکید کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی باید براساس مقتضیات و شرایط فرهنگی سیستان و بلوچستان از جمله قومی‌گرایی و مذهب به پایش و بررسی وضعیت حقوق شهروندی در این استان بپردازد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اهداف ستاد صیانت از حقوق شهروندی گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه در چارچوب وظایف سازمانی، صیانت از حقوق شهروندی، برخورد کریمانه با مردم، حفظ کرامت آنان و همچنین آگاه سازی مردم از حقوق، تکالیف و پیشگیری از بروز تخلفات اداری و رسیدگی به شکایات مردم است.

او  بیان کرد: برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی تنها از طریق امور صرف اداری نمی‌توان به نتیجه رسید، زیرا برخی موارد فراتر از ارزیابی است و برخی آیتم‌های بومی را نیز باید در این ارزیابی مدنظر قرار داد.

زینی‌وند گفت: در حوزه عفاف و حجاب تنها موضوع، حجاب خانم‌ها نیست بلکه عفاف موضوعی است که شامل همه زنان و مردان می‌شود.

در ابتدای این نشست نتیجه ارزیابی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در سال ۹۷ تشریح شد که در این ارزیابی ادارات کل ثبت احوال و آموزش و پرورش استان بالاترین امتیازات را به دست آوردند.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار