معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبرداد؛

راه اندازی کمپین «موتورسوار خوب» برای مدیریت موتوسواران پایتخت

جوادی یگانه گفت: «کمپین موتورسوار خوب» به منظور پیدا کردن راه حلی برای آمار بالای مرگ و میر و جراحت موتوسواران در تصادفات شهری و... طراحی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به آغاز کمپین موتورسوار خوب، تصریح کرد: ۱.۵ میلیون موتورسوار در تهران وجود دارد که بسیاری از آن‌ها با رفتار‌هایی ضمن ایجاد حس ناامنی برای شهروندان، براثر سوانح مختلف آسیب‌های جبران ناپذیری را به خود، خانواده و جامعه وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ و میر در ایران و جهان به شمار می‌روند، عنوان کرد: آمار‌ها میزان نارضایتی از شیوه‌های موتورسواری را حدود ۷۰ درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را ۳۴ درصد، رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار را ۵۶ درصد و رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه را ۸۴ درصد بازگو می‌کند که نشان می‌دهد باید برای این قشر از جامعه برنامه جدی در حوزه فرهنگی در نظر گرفته شود.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: براین اساس «کمپین موتورسوار خوب» به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و راهور تهران بزرگ، به منظور پیدا کردن راه حلی برای مسائلی، چون ایجاد حس ناامنی برای شهروندان به دلیل تردد موتورسواران در پیاده‌روها، آمار بالای مرگ و میر و جراحت موتوسواران در تصادفات شهری، نارضایتی عمومی شهروندان از رفتار‌های پرخطر موتورسواران، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی در کاهش‌دادن سوانح مربوط به موتورسواران و کمبود آموزش‌های لازم به موتورسواران را طراحی کرده است.

جوادی یگانه اهداف این کمپین را تشخص دادن و هویت دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دربارۀ بی نظمی‌ها و قانون شکنی‌های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانوادۀ موتورسواران و افراد پیرامون آن‌ها عنوان کرد.


بیشتربخوانید: ضرورت شکل گیری پویش‌های اجتماعی برای مقابله با موتورسواران متخلف


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ‎هویت بخشی به موتورسوار باید به عنوان قانونی و در زیر ساخت اجتماعی و عمومی محقق شود که این کمپین در سطح شهر تهران و با همکاری سازمان‌های مرتبط در شهرداری، تلاشی نو برای ایجاد فرهنگ سازی برای این جامعه بزرگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
موتور سوار خوب موتورسوار مرده است
آخرین اخبار