ملخ صحرایی در کمین اراضی کشاورزی خوزستان/آماده مبارزه با این آفت زیان بار هستیم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه احتمال هجوم ملخ صحرایی به اراضی کشاورزی وجود دارد، گفت: امکانات و تجهیزات برای مقابله با آن بسیج شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اعلام فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) و سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر احتمال هجوم ملخ صحرایی گفت: آماده مبارزه با این آفت زیان‌بار در استان هستیم.

او بیان داشت: با توجه به تجارب سال زراعی گذشته، هماهنگی‌های لازم برای بسیج امکانات و تجهیزات برای مقابله با این آفت در مناطق مختلف استان انجام شده‌است.

قاسمی نژاد اظهار کرد: کشاورزان و بهره برداران محلی به تولید و سامان بخشی عملیات کاشت و داشت محصولات بپردازند و نگران آفت ملخ نباشند.

معاون بهبود تولیدات کشاورزی جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود ۶ استان کشور درگیر آفت ملخ صحرایی شد که خوزستان نیز جزو این استان‌ها بود که با بسیج امکانات و هماهنگی بین بخشی، این آفت کنترل شد هرچند خساراتی به بهره برداران بخش‌کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع خوزستان وارد آمد.

این مقام مسئول افزود: پارسال ۱۲۷ گروه پایش و ۱۷ گروه مبارزه علیه این آفت مهم بسیج شد و یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار عملیات پایش، ۱۵۲ هزارهکتار عملیات سمپاشی و ۲۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع سموم برای مبارزه با این آفت مورد استفاده قرار گرفت.

محمد قاسمی نژاد با اشاره به چالش‌های فراروی تولید در بخش کشاورزی گفت: بر اساس تحقیقات بین‌المللی انجام شده، ملخ با جمعیت میلیونی، روزانه بر یک نهم‌غذای کره‌خاکی تاثیرمنفی می‌گذارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.