افزایش ۱۵ درصدی صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف اشکذر

معاون رئیس کل دادگستری استان یزدگفت: تعداد ابلاغ الکترونیک و کسب امتیاز الکترونیکی از سوی شورا‌های حل اختلاف اشکذر نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمدرضا حداد معاون رئیس کل دادگستری استان یزد در بازدید از شورا‌های حل اختلاف شهرستان اشکذر، گفت: به منظور  تحقق اهداف قوه قضاییه و اجرای عدالت، با ارائه خدمات ارزنده شورا‌ها که مهمترین موضوع آن در زمینه ایجاد صلح و سازش است، شورا‌های حل اختلاف این حوزه قضایی باید تلاش جدی تری در این عرصه انجام دهند.

او افزود: ارتقای کمی و کیفی وضعیت شورای حل اختلاف در گرو تلاش مجدانه اعضا و کارکنان است تا در یک امر خیر و خداپسندانه هم گره از کار مردم باز کنند و هم  به منظور  تعمیق فرهنگ صلح و سازش در جامعه گام بردارند.

حداد ادامه داد: تعداد ابلاغ الکترونیک و کسب امتیاز الکترونیکی از سوی شورا‌های حل اختلاف اشکذر در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که به ۸۶ درصد رسیده و نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است، و در امر کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی بسیار موثر بوده است.

او افزود: این حوزه قضایی عملکرد شورا‌های حل اختلاف در زمینه کاهش ورودی، مانده و افزایش مختومه عملکرد مطلوبی داشته اند و خواستار استمرار این حرکت رو به جلو شد.

معاون رئیس کل دادگستری استان یزدگفت: برقراری صلح و سازش که از مهمترین و اولین اولویت‌های قبل از رسیدگی و صدور حکم، در دعاوی کیفری و حقوقی است از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف بخصوص شورا‌های روستایی در این زمینه موثر است.

حداد ادامه داد: با آموزش جرائم قابل گذشت به ضابطین، و هماهنگی لازم دادستان‌های عمومی و انقلاب در حوزه‌های قضایی برخی از جرایم ازجمله جرایم قابل گذشت با یک سازوکار مشخص قبل از ارسال به دادسرا جهت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع گردد.

شورا‌های حل اختلاف شهرستان اشکذر از شورا‌های فعال بوده که در کنار دادگستری این شهرستان کمک خوبی را به کاهش وارده به این مجموعه قضایی نموده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار