ریابکوف: مسکو تاکنون هیچگونه اراده سیاسی از واشنگتن در خصوص پیمان «استارت نو» ندیده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته است در خصوص تمدید پیمان «استارت نو» مسکو تاکنون از آمریکا هیچگونه اراده سیاسی ندیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مسکو ندیده است که واشنگتن اراده سیاسی خود را برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک [استارت نو] نشان دهد. زیرا آمریکا فقط درباره احتمال تمدید آخرین توافق باقی‌مانده در زمینه کنترل تسلیحاتی بین دو کشور تحقیق می‌کند.

ریابکوف گفت: ما هیچ مشکل برطرف نشدنی را در اینجا نمی‌بینیم. همه این‌ها مربوط به اراده سیاسی است. متاسفانه ما هنوز به اندازه کافی چنین اراده سیاسی را از سوی واشنگتن ندیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه واشنگتن همچنان برای تکمیل این پیمان تلاش نمی‌کند، گفت: اکنون فقط از آمریکا می‌شنویم که فرضیه و احتمالات نیاز به بررسی و تحقیق دارند و شرایط از ۱۰ سال قبل زمانی که پیمان بسته شد، تغییر کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این اظهار داشت که مسکو آماده تمدید پیمان استارت نو بدون هیچ شرطی تا پایان سال است.

همچنین، مسکو پیشتر اعلام کرد آماده گفتگو درباره احتمال گنجاندن موشک فراصوت کینژال و هواپیمای بدون سرنشین هسته‌ای پوزیدون در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک [استارت نو] است.

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به «استارت»، سال ۱۹۹۱ منعقد و دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شد. «باراک اوباما» و «دیمیتری مدودف»، روسای جمهوری وقت آمریکا و روسیه، پیمان جایگزین معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) را ۸ آوریل ۲۰۱۰ در «پراگ» پایتخت جمهوری چک، امضا کردند. بر اساس پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک، که در همان سال ۲۰۱۰ به امضا رسیده و قرار است در فوریه ۲۰۲۱ منقضی شود، آمریکا و روسیه توافق کردند تعداد موشک‌های هسته‌ای استراتژیک را به نصف کاهش دهند و تعداد کلاهک‌های هسته‌ای استراتژیک مستقر را به ۱۵۵۰ محدود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار