معاون استاندار تهران در جمع خبرنگاران:

روستا‌های همگن در قالب منظومه تعریف می‌شوند

تقی زاده گفت: روستا‌هایی که فعالیت همگن دارند در قالب منظومه تعریف می‌شوند.

روستا‌های همگن در قالب منظومه تعریف می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استاندار تهران صبح امروز در حاشیه نشست مشترک با دهیاران استان تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه این جلسه با دهیاران و بخشداران روستا‌هایی بود که جمعیت آن‌ها بالای ۳۰۰ نفر است، گفت: هم اندیشی در توسعه راهبردی روستایی یکی از اهداف این نشست بود تا بتوانیم راهکار‌های شرایط زندگی در روستا‌ها تبیین کنیم و ببینیم وضع موجود چگونه است.
 
معاون عمرانی استاندار تهران افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید تبیین می‌شد این بود که روستا و جامعه روستایی به عنوان اولین جایگاه استقرار جمعیتی، که افراد را در خود ساکن می‌کند چه وضعیتی دارد.
 
تقی زاده با بیان اینکه روستا همچون یک واحد تولیدی است که کارکرد‌های اقتصادی دارد، گفت: وجه تمایز روستا‌ها با شهر‌ها در این است که آن‌ها یک واحد تولیدی متکی به خود هستند و باید نگرش جدیدی به روستا‌ها داشته باشیم.
 
او خاطرنشان کرد: اداره کل روستایی و موضوع منظومه‌های روستایی را در دستور قرار داد تا روستا‌های همگن که می‌توانند فعالیت‌های همگن مانند بوم گردی را داشته باشند در قالب منظومه تعریف شوند تا در بهبود زندگی روستایی خدمات دهند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار