کاهش ۳۷ درصدی بارش‌های جوی در استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش ۳۷ درصدی بارش‌های جوی امسال در مقایسه با پارسال خبر داد.

کاهش ۳۷ درصدی بارش‌های جوی در استان همدانمنصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدانگفت: بارش‌های جوی امسال استان همدان به طور میانگین ۱۱۴ میلی متر تا به امروز است و این درحالی است در سال آبی گذشته بارش‌ها تا به امروز در استان ۱۸۲ میلی متر بود.

او از افزایش ۲۶ درصدی بارش‌های امسال در مقایسه با میانگین بارش‌های بلند مدت استان هم خبر داد و گفت: در بارش‌های بلند مدت ۲۰ ساله استان طی این مدت، میانگین بارش‌های ۹۰ میلی متر بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه بیشترین بارش‌های سال آبی ۹۷-تا-۹۸ در استان مربوط به ایستگاه باران سنجی وسج شهرستان نهاوند با ۱۳۹ میلی متر است افزود: بارندگی‌ها در این ایستگاه امسال ۳۷ درصد کاهش یافته است.

ستوده با اشاره به اینکه کمترین بارش جوی امسال استان همدان هم مربوط به ایستگاه باران سنجی در محدوده رزن به قهاوند است ادامه داد: در این ایستگاه امسال ۷۹ میلی متر بارش ثبت شده که در مقایسه با پارسال ۴۱ درصد کاهش بارش‌ها را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: امسال تاکنون در محدوده شهرستان همدان-بهار هم ۱۲۸ میلی متر بارش ثبت شده که در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد کاهش بارندگی در این منطقه را داشته ایم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار