اسکان اضطراری به ۱۰۰ نفر آسیب دیده از سیل سیستان وبلوچستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ نفر آسیب‌دیده از سیلاب در شهرستان‌ها جنوب استان ۱۷ آذرماه تاکنون توسط نیرو‌های امدادی اسکان اضطراری داده شدند.

اسکان اضطراری به ۱۰۰ نفر آسیب دیده از سیل سیستان وبلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن مصفا  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های رگباری در چند روز اخیر ۱۵ روستای شهرستان‌های سرباز، سراوان، کنارک و نیکشهر درگیر سیلاب بودند که با تلاش نیرو‌های هلال احمر ساکنان این مناطق اسکان اضطراری داده شدند.

او  توزیع ۲۵ دستگاه چادر، ۹۸ تخته پتو، ۶۹ کیلوگرم نایلون، ۳۹ تخته موکت و تعدای قوطی کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده بین‌سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سیلاب اخیر در جنوب استان ۱۱ تیم عملیاتی متشکل از ۵۴ امدادگر و نجاتگر حضور داشتند، بیان کرد: با توجه به تداوم بارندگی، نیرو‌های هلال احمر در آماده باش هستند تا در کمترین زمان ممکن خدمات امدادی مورد نیاز را به هموطنان ارائه دهند.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به تداوم بارندگی‌ها احتمال بسته شدن مسیر‌های ارتباطی در جنوب استان وجود دارد.

عبدالرحمن شهنوازی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

او بیان کرد: بیشترین بارندگی روز‌های اخیر در سیستان و بلوچستان به ترتیب کنارک با ۵۹ میلی‌متر، «کتیج» در فنوج ۵۰ میلی‌متر، «کهیر» در کنارک ۴۴.۵ میلی‌متر و «بنت» در نیکشهر ۴۳ میلی‌متر گزارش شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار