افزایش میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیر آباد

مدیر بندر امیر آباد گفت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر با انعقاد قرارداد‌های جدید تا پایان امسال به ۱۷ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیاوش رضوانی مدیر بندر امیر آباد با اشاره به فرصت‌های بی نظیر سرمایه گذاری در اراضی مناطق ویژه اقتصادی و عملیاتی این بندر، گفت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر با انعقاد قرارداد‌های جدید، از ۱۳ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال کنونی تا پایان امسال به ۱۷ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال خواهد رسید.

او افزود: این بندر در مناطق پنجگانه عملیاتی، صنعتی، نفتی، خدماتی و گردشگری خود از زیرساخت‌های مناسب و مطلوب برای یک سرمایه گذاری مطمئن و موفق برخوردار است.

رضوانی گفت: با وجود فرصت‌های سرمایه گذاری از قبیل احداث مخازن جهت ترانزیت فرآورده‌های نفتی، صنایع و خدمات ایجاد ارزش افزوده (تولیدی، تبدیلی و مونتاژی) وابسته به حمل و نقل دریایی، احداث مخازن و صنایع تبدیلی روغن خوراکی و احداث صنایع تبدیلی مرتبط با چوب و کاغذ، می‌توان میزان سرمایه گذاری در بندرامیرآباد را افزایش داد.

او کارخانه‌های تولید کاغذ، گچ صادراتی، میلگرد، کلاف فلزی، سورتینگ، سردخانه، بسته بندی و احداث سیلو‌های غلات (۶ پروژه) به ظرفیت۲۳۰ هزار تن، مخازن روغن خوراکی، مخازن نگهدری مواد نفتی، ۶ باب انبار، احداث نیروگاه به ظرفیت ۵۸ مگا وات و احداث سایت ضد عفونی کامیون‌ها را از پروژه‌هایی نام برد که تاکنون با مبلغ سرمایه گذاری ۶ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

رضوانی رویکرد و سیاست اقتصادی بندرامیرآباد در سال رونق تولید را تسهیل روند و کاهش بروکراسی در ایجاد کارخانه‌های تولید کالا در اراضی منطقه ویژه برشمرد و از انعقاد ۸ قرارداد سرمایه گذاری اعم از احداث مخازن روغن خوراکی، کارخانه خوراک دام و کارخانه کنجاله و روغن سویا با ارزش ریالی ۴ هزارو ۲۳۰ میلیاردریال تا پایان امسال در منطقه ویژه اقتصادی این بندر خبر داد.

مدیر بندرامیرآباد در پایان به فرصت‌های شغلی ایجاد شده در پی سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این بندر اشاره کرد و افزود:در پروژه‌های به بهره برداری رسیده هزار و ۱۴۷ فرصت شغلی حاصل و در پروژه‌های در حال ساخت نیز ۹۷۲ فرصت شغلی پس از اتمام پروژه‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار