مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی کشور:

قاچاق سوخت به حداقل کاهش یافته است

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق سوخت به صفر نرسیده، اما به حداقل میزان خود کاهش یافته است.

قاچاق سوخت به حداقل کاهش یافته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمودرضا افشاریان مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، گفت: با راهبرد‌های اجرایی اگرچه هنوز قاچاق سوخت به صفر نرسیده، اما به حداقل میزان خود کاهش یافته است.

افشاریان با بیان اینکه سال گذشته قاچاق سوخت در کشورر روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر گزارش می‌شد افزود: امسال با تدابیر اتخاذ شده به هشت و هشت دهم میلیون لیتر کاهش یافته و با تداوم اجرای برنامه‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به پنج هزار لیتر برسد.

او با اشاره به اینکه سهمیه‌بندی سوخت و صادرات اصل مهم در پیشگیری از قاچاق است اضافه کرد: سیاست‌گذاری این ستاد با احتساب دلارِ ۱۰ هزار تومانی، باعث شده که در مصرف سوخت کشور چهار هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شود.

صرفه جویی ۱۷ درصدی در نفت سفید و نفت کوره

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: ارزیابی‌ها حاکی است که امسال در الگوی استفاده از نفت و گاز ۲ درصد، نفت کوره ۱۷ درصد و نفت سفید ۱۷ درصد صرفه جویی شده‌است.

او تصریح کرد: قاچاق سوخت در مرز‌های زمینی پاکستان و سیستان و بلوچستان و در مرز‌های دریایی حوزه هرمزگان و بوشهر انجام می‌شود که تمرکز بر کنترل این مناطق افزایش یافته است و سامانه تجارت آسان از ۴۰ مورد شاخص به ۴۱۲ مورد اصلاح و باعث شده تا دست افراد سودجو کوتاه و سهمیه‌بندی براساس واقعیت تعیین شود.

افشاریان با بیان اینکه ۸ هزار پرونده صادرات فرآورده‌های نفتی مورد بررسی قرار گرفته است که ۸۸۸ پرونده آن قاچاق اعلام شده و در بررسی اولیه ۳۲۰ پرونده اعتراض به رای کارگروه داشتند تصریح کرد: در بررسی مجدد ۱۷۰ پرونده آزمون انجام گرفته و ۳۰ مورد قاچاق گزارش شد.

در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ۹۰ جایگاه عرضه سوخت فعالیت دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.