جریمه ترامپ به دلیل سوءاستفاده از وجوه خیریه

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به‌دلیل سوءاستفاده از وجوه خیریه دریافتی در کمپین انتخاباتی‌اش، ۲ میلیون دلار جریمه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دلیل سوءاستفاده از وجوه خیریه پرداختی به کمپین انتخاباتی‌اش دو میلیون دلار جریمه شد. دادگاه به او دستور داده که دو میلیون دلار به هشت خیریه پرداخت کند، زیرا متهم است وجوه خیریه را برای مبارزات انتخاباتی و معاملات خود استفاده کرده است.

در اعترافی که هفتم نوامبر سال جاری به دست آمد رئیس‌جمهور آمریکا بر نقض مداوم قوانین مالی انتخاباتی ایالتی و فدرالی اعتراف کرد، اینکه از وضعیت معافیت مالیاتی بنیاد دونالد جونیور ترامپ سوءاستفاده کرده و از آن «کمی بیشتر از برگه چک» برای مبارزات انتخاباتی و همچنین تجارت خود استفاده نموده است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین پذیرفت که ۱.۸ میلیون دلار باقیمانده از وجوه خیریه در صندوق بنیاد خود را میان همین هشت موسسه توزیع کند.

سال گذشته، ترامپ در یک پیام توییتری گفته بود این اتهامات را نمی‌پذیرد و مطرح شدن این مسئله را یک حمله احمقانه از سوی دموکرات‌های نیویورک دانسته بود. اتمام این پرونده با انحلال بنیاد ترامپ و همچنین پذیرش ۱۹ مورد از فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار