طالبان مسئولیت حمله به پایگاه ناتو را برعهده گرفت

گروه طالبان مسئولیت حمله امروز به پایگاه هوایی ناتو در منطقه بگرام در ولایت شرقی پروان افغانستان را برعهده گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گروه طالبان مسئولیت حمله انتحاری با یک خوروی بمب‌گذاری شده را به پایگاه هوایی ناتو در منطقه بگرام در ولایت پروان که در ساعات اولیه امروز صبح روی داد برعهده گرفت.

به گفته «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیرو‌های آن‌ها یک کامیون مجهز به مواد منفجره را در نزدیکی پایگاه ناتو منفجر کردند تا راه برای ورود دیگران به این پایگاه بسته شود.

مجاهد در ادامه گفت: «یک گروه از طالبان به داخل پایگاه حمله کردند و ده‌ها سرباز خارجی و کارمند آنجا را کشتند.» به ادعای سخنگوی طالبان هیچ غیرنظامی در این حمله کشته نشده و عملیات آن‌ها در این پایگاه همچنان ادامه دارد.

با این حال، وزارت کشور افغانستان اعلام کرده در این حادثه دو غیرنظامی کشته و دست کم ۷۳ نفر زخمی شده‌اند. بنابر گزارش‌ها در این حادثه سه مهاجم کشته و یک نفر نیز دستگیر شده است.

اوایل امروز، رسانه‌ها گزارش دادند یک خودروی بمب گذاری‌شده در نزدیک یک کاروان ناتو در ولسوالی بگرام منفجر شد. ناتو سپس گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه این انفجار به طور خاص کاروان گشت ناتو را هدف قرار داده بود را رد و اعلام کرد مهاجمان سعی کردند به بیمارستانی در نزدیکی پایگاه حمله کنند. بنا به گزارش ها، این انفجار تعدادی از ساختمان‌های اطراف پایگاه را نیز از بین برده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار