سنای آمریکا از ادامه تحریم‌ها علیه ترکیه حمایت کرد

کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا ضمن تایید راهبرد تحریم علیه ترکیه، ادامه این روند را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه از تحریم‌های این کشور علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ و همچنین حمله به شمال سوریه، حمایت کرد و خواستار تداوم این روند شد.

پیش از این نیز جمعی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پمپئو، وزیر خارجه کشورشان خواسته بودند تا تحریم‌هایی را علیه ترکیه به تصویب برساند.

واشنگتن پیش از این نیز در راستای تنبیه آنکارا، از تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه که بر اساس قرارداد بین دو طرف باید به وزارت دفاع ترکیه تحویل داده می‌شد، امتناع کرده است.

حمایت سناتور‌ها از تحریم ترکیه ذیل طرح موسوم به «پیشبرد امنیت ملی آمریکا و جلوگیری از بازپیدایش داعش» که در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به تصویب رسیده، آمده است. در این طرح بند‌هایی علیه ترکیه آمده و آمریکا را تشویق به تحریم این کشور کرده است.

گفتنی است، ترکیه علی‌رغم هشدار‌های آمریکا مبنی بر تحریم‌های گسترده در صورت دریافت سامانه دفاعی اس-۴۰۰ از روسیه، نهایتا این سامانه را تحویل گرفت و بزودی آن را مستقر خواهد کرد. امتناع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از توجه به هشدار‌های آمریکا، آن هم هنگام حضور در واشنگتن و در ماه گذشته، موجب عصبانیت آمریکایی‌ها شده تا جایی که سناتور‌ها را بر آن داشته تا ترکیه را با تحریم‌های دیگری مواجه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار