ظرفیت مساجد فرصتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

امام جمعه شهرستان زرندیه گفت: ظرفیت مساجد فرصتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت السلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرندیه در همایش فعالان مساجد این شهرستان گفت: استفاده از فرصت مسجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی و معضلات ناشی از تهدیدات اینترنتی بویژه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را بسیار مهم است.

ظرفیت مساجد فرصتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

حجت السلام ابراهیمی افزود: در این روایت، آبادانی مسجد به ساخت بنا نیست و ارتقاء جایگاه مسجد در میان خانواده‌ها، ایجاد رونق حضور بخصوص حضور جوانان در مساجد و تعالی مساجد مورد نظر است.

او اضافه کرد: اگر ارکان مساجد با هم هماهنگ نباشند قطعا نتیجه فعالیت‌های فرهنگی، هنری واجتماعی مطلوب نخواهد بود و این هماهنگی با رهبری ائمه جماعات و اثرگذاری آنان شکل خواهد گرفت.

امام جمعه شهرستان زرندیه بیان کرد: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید، هرگاه خداوند اراده می‌کند بخشی از زمین یا اهل زمین را مورد عذاب قرار دهد، به واسطه سه گروه از عذاب کردن مردم منصرف می‌شود و یکی از این سه گروه، کسانی هستند که مساجد را آباد می‌کنند.

همایش همایش فعالان مساجد زرندیه با حضور چهار رکن مساجد که شامل ادارات تبیلغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناحیه مقاومت بسیج برگزار و بر هماهنگی و برنامه‌های مسجد محوری در گام دوم انقلاب در سطح شهرستان تاکید شد.

در پایان این همایش از امامان جماعت و ارکان مساجدی که در شهرستان زرندیه نسبت به مساجد دیگر برنامه‌ها و عملکرد بهتری داشتند با اهدای لوح و جوایز تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

درکل شهرستان زرندیه ۱۴۱ مسجد در اداه اوقاف و امور خیریه ثبت شده و ۲۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد در اداه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز ثبت شده است که از این تعداد ۴۰ مسجد در سطح شهرستان دارای ائمه جماعات از طرف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرندیه مستقرند

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.