توزیع ۴۳ هزار و ۱۳۸ تن نهاده دامی در همدان

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی همدان از توزیع ۴۳ هزار و ۱۳۸ تن از نهاده‌های دامی در این شهرستان خبر داد.

توزیع ۴۳ هزار و ۱۳۸ تن نهاده دامی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، روح‌الله خدارحمی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه نهاده‌هایی، چون ذرت، جو، کنجاله سویا و سبوس از سوی دولت توزیع می‌شود، گفت: سبوس ماهانه در استان بین واحد‌های فعال دام و طیور بر اساس ثبت سامانه توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه سه نهاده دیگر ماهانه با تلاش شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود، گفت: نهاده‌ها بر اساس دستورالعمل واگذاری امور به بخش خصوصی از سوی تشکل‌ها که شامل سه اتحادیه و ۱۵ تعاونی است، توزیع خواهد شد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه اقدامات دیگر از جمله جمع‌آوری شیر، تلقیح مصنوعی، فروش محصولات مورد نیاز از سوی تشکل‌ها انجام می‌شود، افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲۴ هزار و ۳۰۹ تن سبوس،۴ هزار و ۷۷۰ تن ذرت، ۵ هزار و ۹۷۹ تن کنجاله سویا و هزار و ۸۰ تن جو در استان توزیع شده است.

خدا رحمی بات بیان اینکه به طور کلی ۴۳ هزار و ۱۳۸ تن نهاده توزیع شده است، ادامه داد: البته این میزان تمام نیاز‌های استان را پاسخ نمی‌دهد و دامداران از محل‌های دیگر همچون خودمصرفی دامداران، نهاده‌های مورد نظر را تأمین می‌کنند.

او با بیان اینکه به اینکه ۳ هزار و ۱۰۰ عدد بلوس مواد معدنی بین گله‌داران توزیع شده است گفت: این مواد باعث ایجاد توازن در جیره غذایی و جبران کمبود مواد معدنی دام‌ها شده و از سقط دام و پشم ریزی دام جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.