درام سیاسی اسرائیل در حال وارد شدن به مرحله جدیدی است

۵۵ درصد صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در بن‌‌بست سیاسی بی‌سابقه‌ای به سر می‌برد.

نظرسنجی‌های جدید: ۵۵ درصد صهیونیست‌ها می‌خواهند نتانیاهو استعفا دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آکسیوس» در گزارشی از اوضاع سیاسی برهم ریخته رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ۵۵ درصد اسرائیلی‌ها، یعنی بیش از نیمی از آنها، خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هستند.

در این گزارش آمده است: درام سیاسی اسرائیل در حال وارد شدن به مرحله بی‌سابقه‌ای است که در آن کنست (پارلمان این رژیم) شب گذشته منحل شد و سومین انتخابات در کمتر از یک سال قرار است در ماه مارس برگزار شود. این مسئله بسیار اهمیت دارد، زیرا نتانیاهو علاوه بر آنکه با سه کیفرخواست فساد روبه‌روست انتخابات ماه مارس امکان دارد آخرین فرصت برای او باشد. نتانیاهو به همراه بنی گانتس، رئیس حزب سفید و آبی و رقیب اصلی‌اش، به دلیل اختلافاتی که داشتند نتوانستند در طی ۸۰ روز مذاکره از انتخابات سپتامبر به بعد کابینه‌ای تشکیل دهند.

اکسیوس در ادامه گزارش خود نوشت: وضعیت حقوقی نتانیاهو مهم‌ترین عامل اصلی گیرکردن رژیم صهیونیستی در بن‌بست سیاسی است. از ماه آوریل و پس از نخستین دور از انتخابات در زنجیره انتخاباتی که شکل گرفته است، به طور مداوم از قدرت و محبوبیت سیاسی نتانیاهو کاسته و نقش او در صحنه سیاسی تضعیف شده است. روند رو به زوال نتانیاهو به حدی است که نتایج یک نظر‌سنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی، ۵۵ درصد، اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند نتانیاهو به دلیل کیفرخواست‌های حقوقی که به دنبال کلاهبرداری و سوءاستفاده از قدرت گریبانگیرش شده است باید از سمت نخست وزیری استعفا دهد.

مذاکراتی که میان نتانیاهو و گانتس برای تشکیل کابینه ائتلافی صورت گرفت تا پست نخست وزیری میان آن‌ها به نوبت بچرخد، هیچ‌گاه به نتیجه واقعی نزدیک نشد؛ چون طرفین از بی‌اعتمادی عمیقی نسبت به یکدیگر رنج می‌برند. نتانیاهو به منظور تقویت جایگاه قانونی خود اصرار داشت که در سیستم نخست وزیری گردشی خود اول باشد. این اصرار به اندازه‌ای بود که حتی نمایندگان مذاکره‌کننده از سوی نتانیاهو پیشنهاد دادند در کابینه ائتلافی او فقط برای شش ماه نخست وزیر شود تا موضوعاتی مانند الحاق دره اردن و امضای پیمان دفاعی با آمریکا را تقویت کند.

در ادامه گزارش آکسیوس آمده است: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها بیشتر طرف گانتس هستند. به طور متوسط، حدود ۴۰ درصد از صهیونست‌ها نتانیاهو را مقصر این بن‌بست سیاسی می‌دانند، حال آنکه تنها ۵ درصد فکر می‌کنند گانتس مقصر است. نتانیاهو همچنین تحت فشار بی‌سابقه‌ای از طرف حزب خود یعنی لیکود است.

طبق نظرسنجی که این هفته منتشر شد، ائتلاف چپ‌گرای گانتس از حمایت بیشتری برخوردار می‌شود، حال آنکه ائتلاف راست‌گرای نتانیاهو در حال از دست دادن محبوبیت خود است. کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه شب یک نظر‌سنجی را منتشر کرد که نشان می‌داد حزب سفید و آبی ۴ کرسی از لیکود جلوتر است و در کل ائتلاف چپ‌گرا‌ها به تعداد ۶۰ کرسی در پارلمان دست یافته‌اند، درحالی‌که سهم راستی‌ها ۵۲ کرسی بود.

شب گذشته، کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی انحلال خود را اعلام کرد و برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در طول یک سال گذشته را خواستار شد. سران احزاب اسرائیلی با برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ دوم ماه مارس (۱۲ اسفند ۹۸) موافقت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار