مسئول کمیته هواشناسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

بارش‌های پاییزه باعث رشد مناسب سطح سبز غلات شده است

مسئول کمیته هواشناسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پراکنش زمانی مناسب بارش‌های موثر طی سه ماهه اخیر باعث شده است تا سطح سبز مزارع کشت‌های پاییزه غلات و کلزا مناسب باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدی مهر پویان مسئول کمیته هواشناسی و مدیریت راهبردی بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بارش‌های پاییزه باعث رشد مناسب سطح سبز غلات شده است، گفت: کشاورزانی که بنا بر توصیه‌های فنی و کارشناسی، به موقع اقدام به کشت کرده بودند سطح سبز بهتری نسبت به مزارع با کشت‌های تأخیری دارند.

به گفته مهرپویان، طی سه ماهه اول پاییز؛ به طور متوسط ۹۰ میلی متر بارش در بلند مدت در استان گزارش شده در حالیکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲۵ میلی متر بارش انجام شده است.

او اضافه کرد: میانگین بارش در استان طی این مدت ۱۲۴ میلیمتر بود که سال گذشته تا این تاریخ ۱۰۷ میلیمتر و در بلندمدت تا این تاریخ ۷۵ میلیمتر بوده است.

مسئول کمیته هواشناسی و مدیریت راهبردی بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طی سه ماهه اول پاییز؛ به طور متوسط ۹۰ میلی متر بارش در بلند مدت در استان گزارش شده در حالیکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲۵ میلی متر بارش انجام شده است.

او اضافه کرد: بیشترین بارش در سال زراعی جاری در شهرستان آبیک با ۱۹۷ میلی متر و بویین زهرا با ۱۲۸ میلی متر و کمترین بارش در شهرستان تاکستان به میزان ۹۸ میلی متر بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار