۴۲۵ واحد مسکونی آماده بهره برداری است /تشریح وضعیت پروژه‌های مسکن مهر استان قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: کار ساخت ۴۲۵ واحد مسکونی تا پایان آذرماه به پایان می‌رسد و آماده بهره برداری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: کار ساخت ۴۲۵ واحد مسکونی تا پایان آذرماه به پایان می‌رسد و هزار و ۱۱۰ واحد دیگر هم با رفع مشکلات تا پایان امسال به اتمام خواهند رسید.

مبارک قدم افزود: مجموع واحد‌های مسکن مهر استان ۵۸ هزار و ۷۸۴ واحد است که از این تعداد در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر ۳۹ عزار و ۳۶۸ واحد افتتاح شده. ۴ هزار و ۹۲۰ واحد هم باقی مانده است.

به گفته او، در پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر هزار و ۷۹۷ واحد متوقف و ۴۹۴ واحد هم زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و الباقی واحد‌ها تعهدات استان هستند و باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسند.

او اضافه کرد: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هم ۵ هزار و ۶۵۴ واحد مسکن مهر داشتیم که در همه شهر‌ها این واحد‌ها به بهره برداری رسیده است.

دبیر شورای مسکن گفت: در بافت فرسوده هم ۸ هزار و ۸۴۲ واحد در نظر گرفته شده بود که عمدتا به صورت خود مالکی است و به پایان رسیده اند.

مبارک قدم افزود: هیچ یارانه‌ای از طریق وزارت راه و شهرسازی به بودجه بخش مسکن اختصاص داده نشده و طبق آئین نامه بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۸ به دولت اجازه داده می‌شود برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحد‌های مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین احداث واحد‌های مسکن اجتماعی و حمایتی، اقداماتی را به‌عمل آورد.

او اضافه کرد: این اقدامات به وزارت راه و شهرسازی اجازه می‌دهد از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن تا سقف پانزده هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفظ کاربری و با ساز و کار گردش خزانه صرف اجرای طرح‌های فوق کند.

دبیر شورای مسکن گفت: همچنین وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین‌های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف سی هزار میلیارد ریال طی قرارداد‌هایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنان قرار دهد و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را اخذ و صرف تکمیل این طرح‌ها کند و از محل فروش عرصه و اعیان طرح‌های تکمیل‌شده با رعایت قوانین و مقررات و گردش خزانه، با بانک‌های عامل تسویه کند و باقیمانده را به اجرای طرح‌های صدرالذکر این بند اختصاص دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.