فرمانده انتظامی شهرستان ایوان:

دستگاه قضا و پلیس دو نهاد همسو و مکمل همدیگر هستند

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: دستگاه قضا و پلیس دو نهاد همسو و مکمل همدیگر هستند و احقاق حقوق عامه مردم و حفظ امنیت مبنای کار این دو دستگاه مهم است.

دستگاه قضا و پلیس دو نهاد همسو و مکمل همدیگر هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , سرهنگ سعید عالی پور در نشست تعاملی با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب ایوان و در جمع مدیران و فرماندهان پلیس‌های های تخصصی و کلانتری و پاسگاه ها، خدمت به مردم و برقراری آرامش در جامعه را انگیزه اصلی پلیس در کنار دستگاه قضا خواند و گفت: امنیت موجود در شهرستان در سایه همراهی و مشارکت آحاد مردم و تلاش‌های پلیس و دستگاه قضایی به دست آمده است.

او تعامل بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی راموجب افزایش امنیت و آرامش در جامعه دانست و افزود: حاصل این تعامل، کاهش و کنترل جرایم است.

سرهنگ عالی پور اضافه کرد : وقتی در مورد امنیت از مردم سئوال می‌شود بلافاصله نام نیروی انتظامی و دستگاه قضا بر زبانشان جاری می‌شود و مسئول حفظ و برقراری امنیت را در درجه اول این دو نهاد می‌دانند لذا این دیدگاه مردم، نقش و جایگاه و مسئولیت خطیری که این نهاد‌ها دارند را بیان می‌کند.

مهدی پروین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایوان سطح تعامل دستگاه قضایی و پلیس را در این شهرستان مطلوب ارزیابی کرد و یادآورشد: از زحمات فرماندهی و کارکنان مجموعه انتظامی شهرستان ایوان به لحاظ تلاش‌های شبانه روزی و برقراری نظم و امنیت عمومی صمیمانه تشکر می‌کنم.

او عنوان کرد: امنیت اتفاقی به دست نمی‌آید و حاصل عملکرد هردو نهاد قوه قضاییه و نیروی انتظامی می‌باشد، زیرا این دو نهاد با توجه به وظایف کاری آن چنان در هم تنیده شده اند که امکان تفکیک شدن آن‌ها و جود ندارد.

دادستان ایوان بیان کرد: هر پرونده‌ای در سرنوشت یک فرد یا یک خانواده دخیل است و باید در فرایند رسیدگی احقاق حق شود و حق و حقوقی از شخص یا اشخاصی ضایع نشود لذا کیفیت و عدالت در تحقیقات بسیار مهم است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.