توقیف نفتکش ویتنامی به اتهام نقض تحریم‌های کره شمالی

آژانس دریانوردی مالزی یک نفتکش ویتنامی را به اتهام نقض تحریم‌های کره شمالی در ماه فوریه توقیف کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آژانس دریانوردی مالزی اعلام کرد یک نفتکش ویتنامی را به دلیل نقض تحریم‌های کره شمالی در آب‌های خود توقیف کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این نفتکش ویتنامی در ماه فوریه در کره شمالی توقف داشته است. در آن زمان این نفتکش حامل ۲ هزار تن گازوئیل بوده است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده نفتکش «ویت تین ۰۱» در ۲۵ فوریه در حالیکه ۲ هزار تن گازوئیل همراه داشته، در حوالی بند نامپو در سواحل غربی کره شمالی وارد شده است. این اتفاق اندکی پیش از دوره دوم مذاکرات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی ویتنام صورت گرفته است.

آژانس دریانوردی مالزی اعلام کرد: نیرو‌های ما روز یکشنبه پس از اطلاع از ورود بدون مجوز این نفتکش به حریم دریایی این کشور، وارد عرشه آن شده و آن را به توقیف خود درآوردند. گفته می‌شود این نفتکش به هیچ‌یک از تماس‌های رادیویی پاسخ نداده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این محموله ۲ هزار تنی گازوئیل به کره شمالی تحویل داده شده یا خیر. بر اساس تحریم‌های سازمان ملل، کره شمالی با محدودیت‌هایی در خصوص واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار