حجت الاسلام مروی:

‌بخش زیادی از زمین‌های آستان قدس رضوی احیا شد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در گذشته شورای عالی شهرسازی وزارت راه نقشه‌ای را برای مشهد تهیه کرده بودند که بخش عمده‌ای از زمین‌های آستان قدس در آن از بین می‌رفت که دیوان عدالت این تصمیم غلط را نقض کرد.

‌بخش زیادی از زمین‌های آستان قدس رضوی احیا شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، عصر امروز در دومین نشست مشترک دادسرای انتظامی قضات و حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه سراسر کشور که در ساختمان مرکزی دادگستری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، با تأکید بر اهمیت جایگاه قضات در اسلام و ارج امر قضا در آیات و احادیث، اظهار کرد: اهمیت قضاوت در اسلام سبب شده تا آیات، احادیث و توصیه‌های فراوانی در خصوص تبیین جایگاه قضاوت در جامعه بیان شود.

او با بیان اینکه در دین اسلام شأن و جایگاه قضاوت بسیار ممتاز تعیین شده و خداوند قضاوت را در روز قیامت کار خود معرفی کرده است، ابراز کرد: شأن قضاوت آنقدر بالا است که خداوند در موارد متعدد یکی از شئون خود در روز قیامت را قضاوت خوانده و این نشان دهنده اهمیت قضاوت و حکم کردن بین مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به تأکیدات اسلام بر اهمیت حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای نیات واقفان، تصریح کرد: دفاع و صیانت از کیان موقوفات یک وظیفه اخلاقی و واجب شرعی برعهده ماست، درخواست ما از دادستانان و قضات محترم کشور این است که درباره موقوفات، آنچه حکم الهی و قانون است، اجرا شود.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: در گذشته آقایان شورای عالی شهرسازی وزارت راه نقشه‌ای را برای مشهد تهیه کرده بودند که بخش عمده‌ای از زمین‌های آستان قدس در آن طرح از بین می‌رفت.
 
وی افزود: من به مقامات دولتی هم گفته‌ام که این چگونه طرحی است که بخش زیادی از زمین‌های آستان قدس را از بین می‌برد، الحمدالله این کار خلاف قانون توسط دیوان عدالت اداری نقض و آن تصمیم غلط و اشتباه اصلاح شد که جای تشکر دارد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اگر طرحی متعارف برای شهر است و زمین آستان قدس هم در آن طرح قرار گرفته مشکلی ندارد، اما در برابر اقدامات خلاف قانون و شرع باید ایستاد، این زمین‌ها متعلق به حضرت رضا علیه‌السلام است که واقفان با خلوص نیت وقف آستان حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام کرده‌اند، ما موظف به نگهداری و عمل به نیات واقفان هستیم و این زمین‌ها متعلق به فرد نیست.

مروی خطاب به قضات و دادستان‌های کشور حاضر در این مراسم گفت: ما از شما می‌خواهیم خادمان حضرت رضا علیه‌السلام باشید و در نهایت دقت و حساسیت بر اساس قانون و شرع از موقوفات این امام همام صیانت کنید.
انتهای پیام//ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.