وزیر نیرو خبر داد؛

ورود به بازار ۲۰۰ میلیونی پس از الحاق به اتحادیه اوراسیا

اردکانیان گفت: ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا محلق شده و به زودی ما وارد یک بازار ۲۰۰ میلیونی می‌شویم.

ورود به بازار ۲۰۰ میلیونی پس از الحاق به اتحادیه اوراسیابه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره چشم انداز قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در طول ۳۰ سال گذشته با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا در طول سالیان گذشته همکاری های موثری در صنعت آب و برق کشور داشته است، گفت : یکی از ویژگی های موثر نظام جمهوری اسلامی فعالیت موثر قرارگاه  خاتم الانبیا  بوده و خواهد بود و با ادامه فعالیت این بخش در هیچ عرصه ای  به نقطه پایان نمی رسیم   و همواره با قدرت بیشتری در این حوزه فعالیت خواهیم داشت.

او ادامه داد: همواره انتظار ما بهتر شدن است که شامل سازندگی کشور می شود البته باید مراقب و مواظب باشیم که این عطش ما برای سازندگی زمینه ساز  بالا رفتن توقع  و انتظار شود.

او اظهار کرد: تلاش ها و فعالیت های این حوزه باید به گونه ای باشد که مردم رفتار رضایتمندانه ای داشته باشند و باید باید این رفتارها به گونه هنرمندانه ای مطرح و دنبال شود.

اردکانیان توضیح داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بر سر پیمانی که برای سازندگی ، آبادانی و سربلندی کشور باقی مانده جای دارد در عرصه های جدید متناسب با شرایط جدید وارد شود و فعالیت های جدید و آرایش های جدید در حوزه نیرو انجام دهد.

بیشتر بخوانید: رشد سالیانه ۳۸ درصدی تولید برق/لایحه بودجه ۹۹ با بودجه ۹۸ تفاوت معنا داری ندارد


او تصریح کرد: قرارگاه سازندگی باید در تغییر آرایش دهد در ساختارو عرصه های فعالیت به ویژه در حوزه مدیریت مصرف آب تغییر آرایش دهد و این نیازمند تلاش در عرصه ملی است.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی تغییرات اساسی بدهیم، افزود: ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا محلق شده و به زودی ما وارد یک بازار ۲۰۰ میلیونی می شویم.

او بیان کرد: به زودی با الحاق کشور هند، چین و مصر  در اتجادیه اقتصادی اوراسیا صاحب یک بازار چند میلیاردی شویم.

اردکانیان با اشاره یه اینکه ما ظرفیت بالایی در این بخش داریم و می توانیم سهمی از بازار این کشورها رو جذب کنیم، افزود: با ظرفیت بالایی که در این بخش وجود دارد و با اتکا و سخت کوشی مردم و منابعی که وجود دارد می تواند یک انقلاب در مصرف آب رخ دو این مسئله تنها با همت انقلابیون از جمله قرارگاه خاتم الانبیا امکان پذیر است.

اردکانیان با اشاره به اینکه وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا همکاری بسیار خوبی در پروژه های بزرگ دارد افزود: ما در پروژه بزرگ و استراتژیک گرمسیری توانسته ایم به پیشرفت نزدیک ۱۰۰ درصدی برسیم.

او توضیح داد: شرایط عمومی کشور این امکان را فراهم کرده که بتوانیم این پروژه را که نقش مهمی در تثبیت جمعیت و افزایش اشتغال در منطقه غرب جنوب غری شمال غرب ایجاد کند.

او اظهار کرد: در عرصه انرژی هم توانسته ایم سهم خوبی در همواری با یک دیگر به دست بیاوریم.طبق شنیده ها قرار شده قرارگاه یک تغییر آرایش به لحاظ سازمانی و ساختاری داشته باشد تا با تجمیع امکانات و نیروهای خود بتواند در عرصه های برق و آب حضور بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار