استعفای دستیار وزیر دفاع آمریکا

رندی شرایور، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی اقیانوس هند و آرام به دلیل اختلاف با دولت ترامپ از سمت خود کناره گیری کرد.

رندی شرایور، دستیار وزیر دفاع آمریکا به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارن پالسی گزارش داد سه منبع آگاه اعلام کردند که رندی شرایور، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی اقیانوس هند و آرام (ایندوپاسیفیک) به دلیل اختلاف با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و سرخورده‌شدن در پنتاگون از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش فارن پالسی استعفای شرایور باعث خالی شدن یکی دیگر از پست‌ها در وزارت دفاع آمریکا شده که به رغم تلاش‌های مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور برای پرکردن خلاء‌ها در نظام پنتاگون ایجاد کرده است که همین الان هم سمت‌های خالی زیادی دارد.

شرایور به عنوان یک جنگ طلب و مخالف چین شناخته می‌شد که به تغییر راهبردی پنتاگون درباره فاصله گرفتن از جنگ‌ها در خاورمیانه و اقبال به رویارویی با پکن کمک کرد. او یکی از اولین مقامات ارشد آمریکا بود که علنا از چین بابت بازداشت جمعی اویغور‌ها انتقاد کرد و مراکز نگهداری اویغور‌ها را اردوگاه‌های کار اجباری توصیف کرد.

یکی از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد شرایور به این دلیل که نتوانسته طرح‌های خودش را از طریق وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید پیش ببرد، سرخورده شده است.

وی یکی از طلایه داران کارزار تقویت روابط با تایوان بود، اما تلاش هایش اغلب با روابط تجاری ترامپ با چین در تضاد قرار داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار