وزیرخارجه لبنان: یا باید دولت کاملا متخصص تشکیل شود یا کاملا سیاسی

جبران باسیل اعلام کرد راه حل بحران لبنان تشکیل دولت نجات متشکل از متخصصان باکفایت و پاکدست است.

جبران باسیل، وزیرخارجه لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان پس از جلسه تشکل لبنان قوی گفت: همه ما تاکید می کنم همه ما باید در این لحظات استثنائی مسئولیت خود را متحمل شده و با بحران خطرناک کنونی مقابله کنیم.

جبران باسیل افزود: جریان آزاد ملی دستاوردهای ملی بسیاری از جمله تثبیت شراکت و آزادی کشور از تروریسم و نیز تصویب قانون انتخابات را محقق کرده است.

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: هر روز که می گذرد زیان مردم لبنان افزایش یافته و بیکارتر می شوند و ما هزینه می دهیم و برای ترور سیاسی من تلاش می شود.

وی تاکید کرد: ما هزینه می دهیم چراکه مردم به تفاهم ما به دید وجود منافع مشترک بین من و سعدالحریری نگاه کردند. اگر من عملا عضوی از گروه فساد در کشور بودم آیا هدف ترور سیاسی از سوی همین گروه قرار می گرفتم؟

باسیل گفت: ناکامی مالی و اقتصادی از سی سال پیش تا امروز باعث فروپاشی و تفسیر تفاهم به عنوان معامله شده است. هنگامی که دولت دوم تشکیل شد صد روز به خود مهلت دادیم سپس اعلام کردیم که اگر فساد ادامه داشته باشد ما در دولت ادامه حضور نخواهیم داد.

عضو جریان ملی ازاد لبنان با تاکید براینکه لزومی ندارد که افراد را بسوزانیم و برای تثبیت معادله مرجعی دینی مانند دارالفتوی را وارد عمل کنیم افزود: هیچکس نمی تواند دیگری را حذف کند و امروز بیش از هر زمان دیگر باید لبنان را از اشوب نجات دهیم. الان زمان تسویه حساب نیست.

وی ادامه داد: الحریری تلاش می کند این معادله را مطرح کند که خود با قدرت رئیس دولت است و می خواهد دیگران را حذف کند. دوران حذف دیگری گذشته و بازگشتی ندارد و هرگز نخواهیم پذیرفت که یک نفر بر موج اعتراضات سوار شود و عهد و شراکت را از بین ببرد.

جبران باسیل با اشاره به اینکه مشارکت در دولت آتی برای او اهمیت ندارد چراکه فرجام آن شکست خواهد بود تصریح کرد: در دولت آتی شرکت نخواهیم کرد، اما علی رغم آنکه توانایی سیاسی داریم مانع از تشکیل آن نخواهیم شد.شرکای سیاسی که خواهان حضور ما در دولت هستند باید به طرح اصلی بازگردند و در موضع خود تجدید نظر کنند

باسیل گفت: راه حل بحران لبنان تشکیل دولت نجات متشکل از متخصصان باکفایت و پاکدست است. پیشنهاد می کنیم دولتی کارآمد متشکل از متخصصین، متعهدین و افرادی که حافظ لبنان و مقاومت است تشکیل شود. ما در جریان ملی آزاد به دنبال مشارکت در هیچ دولت متخصص نیستیم وفقط می خواهیم برنامه ای عملی وضع شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تمام کرسی ها برای شما و تنها به ما مجال دهید تا روند سیاسی، مالی و اقتصادی را اصلاح کنیم و از بین بردن اموال زا متوقف کنیم. یا باید دولتی از سرتا پا از متخصصین تشکیل شود ویا انکه دولتی از سر تاپا متشکل از سیاستمداران باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار