۱۳ نمایش مرحله پایانی جشنواره تئاتر کُردی سقز مشخص شد

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کرُدی سقز از راهیابی و معرفی ۱۳ نمایش به مرحله پایانی این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: چهار نمایش خارجی در این مرحله به روی صحنه می‌رود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، قطب الدین صادقی دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کرُدی سقز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیات بازبین پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی متشکل از حمیدرضانعیمی، رفیق نصرتی، صابر دل بینا، داریوش رفعتی و جعفر نورمحمدی هستند.

او افزود: این افراد پس از بررسی ۳۸ فیلم از نمایش‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۳ نمایش را برای اجرا در مرحله نهایی این دوره از جشنواره معرفی کردند.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کرُدی سقز بیان کرد: توجه به ادبیات و زبان کُردی به عنوان پشتوان‌های غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگی مناطق کوردنشین با تاکید بر میراث ملی، اسلامی و نگاهی نوبه فرهنگ عامه، رسوم و آیین‌های سنتی در این مناطق از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

صادقی ایجاد بستری مناسب و فضایی فرهنگی برای تبادل اندیشه‌های خلاق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه نمایش و عامه مردم و بازآفرینی خلاقانه حماسه، آیین‌ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش را از دیگر اهداف و اولویت‌های این دوره از جشنواره تئاتر کُردی سقز اعلام کرد.
به صورت غیر رقابتی از هفتم آذر در شهر سقز برگزار می‌شود.

برچسب ها: تئاتر ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.