دومین سرو کهنسال استان یزدبه مجموعه گردشگری تبدل می‌شود

شهردار مهریز گفت: دومین سرو کهنسال استان یزد و نهمین اثر طبیعی ثبت شده کشور در مهریز به مجموعه گردشگری تبدل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، امیر حمزه زارعزاده شهردار مهریز با اشاره به طرح شهرداری مهریز برای تبدیل سرو منگاباد به مجموعه گردشگری، گفت: سرو منگاباد با قدمتی حدود دو هزار سال به عنوان دومین سرو کهنسال استان یزد و نهمین اثر طبیعی ثبت شده کشور در محله منگاباد در حوزه شهری مهریز قرار دارد.

  او افزود: طرح شهرداری  برای تبدیل سرو منگاباد به مجموعه گردشگری از طریق راه و شهرسازی اجرایی می شود و برای آن اعتبار جدید تعیین و در نظر گرفته خواهد شد.

 زارعزاده اعتبار پار سال  این مجموعه را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هر چند هنوز اعتبار جدید مورد نظر اعلام نشده است، اما امسال تلاش می‌کنیم مجموعه سرو منگ‌آباد را با این اعتبار بازآفرینی کنیم.

شهردار مهریز از احتمال اتمام این طرح تا اوایل اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و تصریح کرد: این طرح مصوب دارای تمام امکانات و استاندارد‌های یک مجموعه گردشگری است که تحت نظارت میراث فرهنگی اجرایی خواهد شد و به گونه‌ای بازآفرینی انجام خواهد شد که به سرو هیچ آسیبی وارد نشود.

او ادامه داد:این مجموعه گردشگری که مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می‌گیرد، دارای استاندارد‌های لازم حتی برای استفاده معلولان و سایر گردشگران نیز خواهد شد.

شهرستان مهریز  با آب و هوای معتدل، شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت خوب طبیعی از قابلیت‌های تفریحی و گردشگری متعددی به خصوص چشمه زیبای غربال بیز، تفرجگاه کوه ریگ و باغ جهانی پهلوانپور برخوردار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.