دمشق: ائتلاف آمریکا در رقه باعث مرگ هزاران نفر شده است

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد ائتلاف آمریکا همواره به صورت سازمان‌یافته حقوق بشر را در سراسر جهان نقض می‌کند و تاکنون باعث مرگ هزاران نفر در شهر رقه شده است.

دمشق: ائتلاف آمریکا در رقه باعث مرگ هزاران نفر شده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای به مناسب هفتادمین سالگرد روز جهانی حقوق بشر اعلام کرد که کشور‌های عضو ائتلاف آمریکا همواره به صورت سازمان یافته و روشمند حقوق بشر را در سراسر جهان نقض می‌کنند و کشور‌هایی که خود مدعی اجرای تحقیقات بین‌المللی در خصوص جنایات ضد بشری هستند تاکنون هزاران نفر از مردم بی گناه شهر رقه را کشته و خانه‌های مردم را بر سرشان ویران کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: مهاجرانی که به کشور‌های عضو ائتلاف آمریکا رفته‌اند نیز از نقض حقوق بشر در امان نبوده‌اند و ائتلاف بین‌المللی «غیرقانونی» که آمریکا فرماندهی آن را به عهده دارد تاکنون جنایات بسیاری علیه مردم سوریه مرتکب شده و آشکارا حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. این ائتلاف بار‌ها از بمب‌های حاوی فسفر سفید که در جهان جزء تسلیحات ممنوعه به شمار می‌رود علیه زنان و کودکان سوریه استفاده کرده است.

وزارت خارجه سوریه عمل به اعلامیه جهانی حقوق بشر را که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ ۱۰ دسامبر سال ۱۹۴۸ تصویب شده، نیازمند اجرای تحقیق بین المللی در مورد جنایت انسانی و حقوق بشری آمریکا دانست؛ چرا که این کشور در سراسر جهان از جمله ویتنام، لاوس، کامبوج، عراق، افغانستان، لیبی، زندان‌های ابو غریب وگوانتانامو و زندان‌های مخفی در اروپا جنایات متعددی را مرتکب شده است.

در پایان این بیانیه، وزارت خارجه سوریه روز جهانی حقوق بشر را فرصتی برای تاکید بر محکوم کردن نقض حقوق بشر از سوی آمریکا دانست و از تمامی کشور‌های جهان خواست که با سرکوب ملت‌ها مقابله کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار