آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

باید در سیره ی امامان بیشتر تفحص کنیم

امام جمعه اراک گفت:در هفته ی ولادت امام عسگری واقع هستیم و خطبه ی اول را به سیره ی این امام میپردازیم.

امامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت:در خطبه اول به مناسبت ولادت امام عسگری باید بگویم،عمر شریف امام عسگری ۲۸ سال و یک ماه قمری است.دقیقا مشخص نیست که امام عزیز را چه سالی به سامرا آوردند چرا که قلم دست دشمن بوده است و تاریخ را آنها نگاشته اند.

آیت الله دری افزود:امام عسگری و پدر بزرگوارشان امام هادی تقریبا تمام عمرشان را در سامرا تحت نظر بوده اند.‌

وی بیان کرد:امامت امام عسگری حدود ۶ سال است و بعد از آن امامت حضرت مهدی(عج) شروع شده که در ۷۴ سال از تولد تا انتهایغیبت صغری امام ۵ سال در محضر پدر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:امام عسگری یکی از کار هایی که به عهده داشتند نوشتن نامه ها و نصایح است که بهدست دیگر مسلمانان برسد و آنها را آماده غیبت صغری و کبری کند.برای اینکه ما هم سیره ی امامان و حضرت محمد(ص)را پیش بگیریم نیاز به تحقیق و تفحص در همین نامه ها و کتاب هایی همچون نهج البلاغه است.

وی افزود:این نامه ها برای تمام زمان هاست که امام ما را به تقوای الهی دعوت میکند.امروز مسلمین بیش از هر زمان لازم است که دشمن و توطئه های آن را بشناسند و در برابر این برنامه ها هشیارانه عمل کنند.

آیت الله دری بیان کرد: همچنین مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه بایستی با تعامل و انسجام در مسیر رشد و پیشرفت کشور و خنثی سازی توطئه دشمن گام بردارند و در واقع همه ما باید خدمت گزار نظام و ملت باشیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اموری که مراکز دانشگاهی و علمی و همچنین فعالان عرصه تولید و صنعت امروز باید به آن تو جه نشان دهند، پژوهش است. کار پژوهشی در کشور مورد غفلت واقع شده و این مهم بر تولید و صنعت نیز اثر سوء داشته است، چراکه امروز هنوز در بسیاری عرصه های صنعت نیاز به واردات داریم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: اگر به دنبال آن هستیم که برون رفت از مشکلات اقتصادی عملیاتی شود، باید کار اصولی و ریشه ای انجام دهیم نه اینکه اسکناس چاپ کنیم.

وی عنوان کرد: آمریکا با همراهی برخی کشورهای منطقه که حاکمان آنها دست نشانده دشمن هستند، ادعا کرده که می خواهد با حضور در خلیج فارس، امنیت این محدوده را تامین کند؛ دشمن غلط می کند که بخواهد در قلمرو ایران اسلامی وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با اشاره به انتخابات مجلس سال جاری، ابراز داشت: مردم باید در انتخاب خود آگاهانه عمل کنند و به انتخابات افراد اصلح و شایسته بپردازند و کاندیداها هم در جریان تبلیغات انتخاباتی اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ی

امام جمعه اراک گفت:کار‌ اصولی،راه حل برون رفت اقتصادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.