کمبود اعتبار برف روبی در آذربایجان شرقی

کمبود ۲۰ میلیارد تومانی اعتبار، کار امدادرسانی و برف‌روبی زمستانی را در آذربایجان شرقی با مشکل مواجه کرده است.

کمبود اعتبار برف روبی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،این مطلب راغلامرضا رسول زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان می‌گوید و می‌افزاید: کمبود این میزان اعتبار موجب شده تا نتوانیم از ماشین آلات اجاره‌ای و نیرو‌های فصلی برای برف روبی در فصل سرما استفاده کنیم.

او اضافه می‌کند: امسال تعداد دستگاه‌های برف روب و نمک پاش برای اجرای طرح زمستانی در این استان از ۶۳۰ دستگاه به ۳۰۰ دستگاه رسیده است.

او با بیان اینکه ادامه این روند، امدادرسانی جاده‌ای به ویژه گشایش راه‌های روستایی را با مشکل مواجه کرده است می‌گوید: با توجه به پیش بینی هواشناسی درباره بارش باران و برف در روز‌های آینده رانندگان برای تردد در راه‌های استان خودروی خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

رسول زاده یادآوری می‌کند: با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها در زمان بارش، رانندگان سرعت مطمئن را رعایت کنند و قبل از رسیدن به گردنه ها، سرپیچ‌ها و قوس‌ها سرعت خودروی خود را کاهش دهند.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار