معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال ۲۰۱۹

پرچمداران زیادی در سال ۲۰۱۹ معرفی و عرضه شدند، اما تعداد کمی از آن‌ها توانستند محبوبیت و فروش بالایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از بررسی بهترین تلفن‌های هوشمند در بازه‌های قیمتی مختلف، حال زمان آن رسیده تا به قدرتمندترین و (معمولا) گران‌ترین محصول تولیدی هر شرکت در سال، یعنی مدل پرچمدار که به عنوان نماینده آن شرکت در بازار فروش حضور دارد، بپردازیم. اهمیت مدل پرچمدار به این دلیل است که تمام ظرفیت و هنر یک شرکت را به نمایش می‌گذارد.

در واقع هر شرکت تولید کننده موبایل هر چه در توان دارد را در تولید مدل پرچمدار خود به کار می‌گیرد. مدل‌های پرچمدار از نظر طراحی، زیبایی، سرعت، قدرت و قابلیت‌های نوین، سرآمد دیگر مدل‌های بازار هستند و البته شکست دادن پرچمداران شرکت رقیب برای برند‌های مختلف حائز اهمیت فراوانی است.

در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت و فروش خوب مدل‌های پرچمدار، هر شرکت معمولا دو سری تلفن هوشمند پرچمدار را به بازار عرضه می‌کند. شرکت سامسونگ که با سری گلکسی S و گلکسی نوت کاملا شناخته شده است، شرکت هوآوی دو سری پرچمدار P و میت را تولید می‌کند. اپل در سال‌های اخیر تعداد پرچمداران خود را به سه عدد رسانده و تنها در یک سری، آیفون XS در سال گذشته و سری آیفون ۱۱ در سال جاری، آن‌ها را وارد بازار کرد.

شرکت شیائومی نیز در دو سال اخیر در کنار سری mi 9 دو مدل mi Mix 3، 5G و K20 Pro Prime را با مشخصات یک پرچمدار معرفی کرد. وان‌پلاس هم برای اولین بار دو سری پرچمدار وان پلاس ۷ و 7T را عرضه کرد. دیگر شرکت‌ها هنوز به جایگاهی نرسیده‌اند که دو سری پرچمدار مدعی در یک سال تولید کنند، اما برند‌هایی مانند نوکیا، ال‌جی، سونی، اوپو و ویوو نیز مدل‌های پرچمدار نسبتا خوبی را وارد بازار کردند.

اما در بازار ایران شرکت‌های مطرح مانند سامسونگ، اپل، وان‌پلاس، هوآوی و شیائومی حضور گسترده‌تری دارند. به این منظور با بررسی بازار و محبوبیت مدل‌های پرچمدار، گزارشی از بهترین پرچمداران سال ۲۰۱۹ را آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید:

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

پرچمدار سامسونگ گلکسی S10

یکی از اولین پرچمداران معرفی شده در سال ۲۰۱۹، سری گلکسی S10 بود، سامسونگ به مناسبت دهمین سال تولید سری گلکسی S مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و ویژگی‌های نوین را در گلکسی S10 معرفی کرد. از اصلی‌ترین مشخصات مدل گلکسی S10 می‌توان به قابلیت‌های واقعیت افزوده دوربین، رابط کاربری پویا، قدرت و بازدهی بالا و طراحی زیبا اشاره کرد.

پرچمدار سامسونگ از یک نمایشگر داینامیک آمولد ۶.۱ اینچی با رزولوشن QHD+ و محافظ گلوریا گلس ۶ بهره می‌برد. قاب فلزی و شیشه‌ای این مدل، استحکام زیادی به آن می‌بخشد، در واقع گلکسی S10 گواهی مقابله با گرد و خاک و آب تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه را دارد؛ بنابراین با یک پرچمدار کاملا سرسخت طرف هستیم. اما از نظر مشخصات فنی نسخه آمریکا گلکسی S10 از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و نسخه بین‌الملل آن دارای پردازنده اکسینوس ۹۸۲۰ است که با اندروید ۹ و حافظه رم ۸ گیگابایت، هیچ مشکلی برای اجرای همزمان چند برنامه یا بازی‌های سنگین ندارد.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

دوربین سه‌گانه اصلی با سنسور‌های ۱۲+۱۲+۱۶ مگاپیکسلی به علاوه کلی امکانات و ویژگی‌های مختلف عکاسی، S10 را به مدلی محبوب برای طرفداران به عکاسی تبدیل کرده است. همچنین دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز تصاویر بسیار خوبی را ثبت می‌کند. باتری این مدل ۳ هزار و ۴۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد و از شارژ سریع و بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی S10 با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت در بازار به قیمت ۱۰ میلیون تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

پرچمدار هوآوی P30 Pro

معمولا پرچمداران هوآوی مجموعه‌ای از تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوب و کاربردی هستند. سری اول پرچمداران هوآوی در سال ۲۰۱۹ با نام‌های P30 و P30 Pro در اواخر ماه مارس وارد بازار شدند. این دو مدل جذاب تنها نماینده پرچمدار هوآوی در بازار بین‌الملل بودند، زیرا پس از عرضه این دو مدل، شرکت هوآوی با تحریم‌های آمریکا مواجه شد و پرچمداران سری میت ۳۰ با نسخه متن باز اندروید و بدون سرویس‌های گوگل عرضه شدند که بیشتر در بازار خود چین فروش داشتند.

در هر صورت سری P30 نیز نمایندگان خوبی برای هوآوی به شمار می‌آیند. مخصوص مدل P30 Pro که کمتر ایرادی می‌توان از آن گرفت. این مدل در کنار طراحی فلزی و شیشه‌ای جذاب، دارای نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی است. حسگر اثر انگشت P30 Pro در زیر صفحه نمایش جای گرفته که سرعت و دقت بسیار بالایی دارد. همچنین بلندگو مکالمه و اسپیکر نیز زیر نمایشگر قرار دارد و صدا را با فناوری شناوری الکترومغناطیسی پخش می‌کند، صدای خروجی گوشی هم برای مکالمات و هم برای پخش موسیقی بسیار باکیفیت و شفاف است.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

هوآوی همواره در زمینه دوربین ادعا داشته و این بار نیز در پرچمدار P30 Pro نیز یکی از بهترین دوربین‌های بازار را ارائه داده است. دوربین اصلی چهارگانه با سنسور‌های ۴۰+۲۰+۸ و ToF بهتر از دوربین رقبا عمل می‌کند و چه در روز یا شب و در هر شرایطی، تصاویری بسیار عالی ذخیره می‌کند، این دوربین دارای بزرگ‌نمایی ۵ برابر اپتیکال است که شاید در پرچمدار سری جدید سامسونگ دیده شود. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این مدل نیز، نظر مثبت خریداران را جلب کرده است. هوآوی در پرچمدار خود از پردازنده کایرین ۹۸۰ و رم ۸ گیگابایت استفاده کرده که برای انجام تمامی پردازش‌های سنگین مناسب است. باتری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپر و شارژ سریع ۴۰ واتی، از دیگر مشخصات این مدل هستند.

هوآوی P30 Pro با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت در بازار به قیمت ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

پرچمدار شیائومی mi 9

سری mi 9 در سال ۲۰۱۹ به نقطه قوت بازار گوشی‌های اقتصادی تبدیل شدند. یکی از ارزان‌ترین پرچمداران سال با قیمت نصف دیگر پرچمداران و عملکردی فوق‌العاده، نشان می‌دهد که شیائومی کار خود را به خوبی بلد است. در امتیازات عرضه شده از طرف بنچمارت Antutu می ۹ یکی از بهترین پرچمداران ۲۰۱۹ است و از نظر قدرت و بازدهی، امتیاز بیشتری از اکثر مدل‌های اندرویدی این گزارش کسب کرده است.

می ۹ هوآوی نیز مانند دیگر پرچمداران از فریم فلزی و بدنه شیشه‌ای نشکن گلوریا گلس ۵ تولید شده است. این مدل گواهی‌نامه مقاومت در برابر آب ندارد، اما نمایشگر سوپر آمولد ۶.۴ اینچی آن با گلوریا گلس ۶ محافظت می‌شود. حسگر اثر انگشت پر سرعت زیر نمایشگر و ناچ قطره‌ای دوربین سلفی، از نکات قابل توجه صفحه نمایش به شمار می‌آید.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

می ۹ یکی از ارزان‌ترین (شاید ارزان‌ترین) گوشی‌های بازار با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ است، این پردازنده همراه با ۶ گیگابایت حافظه رم و اندروید ۹، بازدهی گوشی را بسیار افزایش داده‌اند. می ۹ در اجرای هیچ برنامه و بازی سنگینی به مشکل نمی‌خورد و به همین دلیل امتیازات بنچمارک آن بالاست. از طرفی دوربین اصلی سه‌گانه ۴۸+۱۲+۱۶ مگاپیکسلی، تصاویر بسیار باکیفیتی می‌گیرد و نقطه ضعف خاصی ندارد. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل، باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۲۷ واتی، شارژ بیسیم ۲۰ واتی و قیمت بسیار ارزان نسبت به رقبا، از دیگر مشخصات پرچمدار شیائومی هستند.

شیائومی می ۹ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت در بازار به قیمت ۵ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

پرچمدار وان‌پلاس ۷ پرو

وان‌پلاس تا چندی پیش با استراتژی عرضه پرچمدار مقرون‌به‌صرفه در تلاش بود تا خود را در بازار بین‌الملل مطرح سازد، اما از سال گذشته قیمت پرچمداران این شرکت به دیگر پرچمداران مطرح بازار نزدیک شده و از طرفی کیفیت تولیدات وان‌پلاس نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در سال جاری مدل وان‌پلاس ۷ و ۷ پرو یکی از بهترین پرچمداران بازار بودند که به شدت مورد استقبال کارشناسان و خریداران قرار گرفتند. به ویژه مدل وان‌پلاس ۷ پرو با نمایشگر فوق‌العاده ۹۰ هرتزی و دوربین سلفی پاپ‌آپ، موجب شد تا پرچمداران سامسونگ و هوآوی کمتر به چشم بیایند.

طراحی چشم‌نواز وان‌پلاس ۷ پرو را رنگ‌بندی آبی کبود و بدنه شیشه‌ای، اولین چیزیست که توجه مخاطبان را جلب می‌کند. فریم فلزی گوشی از پشت و جلو با شیشه پوشش داده شده و نمایشگر ۶.۶ اینچی Fluid AMOLED با گلوریا گلس ۵ محافظت می‌شود. این صفحه نمایش یکپارچه با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، دومین نقطه قوت وان‌پلاس ۷ پرو است. حسگر اثر انگشت این پرچمدار زیر نمایشگر جای دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت حافظه رم مانند دیگر پرچمداران برای تمامی پردازش‌های سنگین مناسب است. این مدل از رابط کاربری ساده که شباهت زیادی به نسخه خام اندروید ۹ دارد بهره می‌برد و به همین دلیل، هم سرعت بالا و هم حس استفاده از اندروید واقعی، برای کاربران بسیار جذاب است.

دوربین سه گانه ۴۸+۸+۱۶ مگاپیکسلی در عقب و دوربین سلفی پاپ‌آپ ۱۶ مگاپیکسلی از بهترین‌های بازار هستند و در شرایط مختلف، تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کنند. باتری با ظرفیت ۴ هزار میلی‌آمپر و شارژ سریع ۳۰ واتی نیز از دیگر مشخصات این مدل است.

وان‌پلاس ۷ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت در بازار به قیمت ۱۰ میلیون ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

پرچمدار آیفون ۱۱ پرو

پرچمدار گران قیمت اپل از نظر برخی از کارشناسان جزو بهترین پرچمداران سال قرار می‌گیرد. هرچند در آیفون جدید به جز دوربین سه‌گانه شاهد نوآوی خیلی چشمگیری نیستیم، اما قدرت و سرعت این پرچمدار غیر قابل چشم‌پوشی است.

پردازنده جدید A13 اپل به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم، اصلی‌ترین ویژگی سری جدید آیفون ۱۱ به شمار می‌رود که شاید در بازار، قدرتمندتر از این پردازنده یافت نشود. در لحظه‌ای گوشی را در دست می‌گیرد شباهت ظاهری آن با آیفون XS پرومکس در ابعاد و حتی بریدگی بالای نمایشگر، احساس می‌شود. این مدل از نمایشگر با کیفیت Super Retina XDR OLED در اندازه ۶.۵ اینچ استفاده می‌کند که پوشش ضد خش و ضد چربی آن، کار با این صفحه نمایش را آسان کرده است. قاب کلی از فلز و شیشه ساخته شده و گواهی مقاومت در برابر آب تا عمق ۴ متر تا ۳۰ دقیقه را نیز دریافت کرده است.

معرفی و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019

دوربین سه‌گانه اصلی با سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی از دیگر تغییرات اصلی این گوشی نسبت به نسل قبلی خود است که علی‌رقم چینش نه‌چندان جالب آن، کیفیت بسیار بالایی دارد و تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کند. در جلو نیز دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور تشخیص چهره از قابلیت‌های جذاب گوشی به شمار می‌روند. آیفون ۱۱ پرو از iOS13 و باتری با ظرفیت نزدیک به ۴ هزار میلی‌آمپر استفاده می‌کند، شارژ سریع ۱۸ واتی و شارژ بی‌سیم Qi از دیگر مشخصات این گوشی هستند.

اپل آیفون ۱۱ پرو با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت در بازار به قیمت ۱۹ میلیون ۸۰۰ هزار به فروش می‌رسد.

گزارش از عبدالله مطیع

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر اصان
۲۱:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
ترا به خدا یه مسئول مملکتی این نظریه متو بخونه

لازم نیست برای ساخت ناو هواپیما بر از نقطه صفر تا صد شروع کنند
به نظر من میتوانند یک کشتی باربری حمل غیر کانتینری را که آماده است را تبدیل به ناو هواپیمابر کرد ، ویا کشتی حمل نفت که میشود رویش دو باند پروازی بوجود آورد و جهان را در شگفتی فرو برد و اگه مقبول افتاد
من را فراموش نکنید ،
Iran (Islamic Republic of)
rahmanramezani
۱۰:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
خیلی جالبه