چرا روز‌های جمعه به «جمعه‌های انتظار» معروف است؟

هدایت کارشناس علوم قرآنی گفت: انتظار یک عمل بزرگ است، انسان همه وسایل را مقدمه‌ای برای رسیدن به ظهور می‌بیند و منتظر «امام زمان (عج)» خواهد ماند، به عبارت دیگر ظهور به همه فعالیت‌ها و کار‌ها رنگ می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدهادی هدایت کارشناس علوم قرآنی پیرامون نامگذاری روز‌های جمعه به نام «جمعه انتظار» گفت: از آنجا که جمعه بر طبق روایات روزی است که در آن «امام زمان (عج)» ظهور می‌کنند، لذا منتظران همزمان با روز جمعه در انتظار ظهور منجی عالم بشریت «امام زمان (عج)» هستند، به همین دلیل روز‌های جمعه به جمعه‌های انتظار معروف است.


بیشتربخوانید: ظهور امام زمان (عج) ظهور حق علیه باطل است/ارزش بالای قرائت «دعای سمات» در روز جمعه


وی به ارزش انتظار برای ظهور «امام زمان (عج)» اشاره و ابراز کرد: از «امام صادق (ع)» در مورد آیه ۳ سوره بقره «الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ آن کسانی که به جهان غیب ایمان آرند و نماز به پا دارند و از هر چه روزیشان کردیم به فقیران انفاق کنند»، پرسیدند، «امام ششم (ع)» در این زمینه فرمودند: این آیه در شان و منزلت «امام زمان (عج)» و کلمه غیب به «ولی عصر (عج)» اشاره دارد.

هدایت به با اشاره به کلام «امیرالمومنین (ع)» در مورد «امام زمان (عج)» ابراز کرد: روزی فردی پیش «امیرالمومنین (ع)» آمد و به ایشان گفت: از امام «زمان (عج)» برای ما بگویید، ایشان در پاسخ فرمودند: من آرزو دارم تا «امام زمان (عج)» را بیینم.

این کارشناس قرآنی به نظر «امام صادق (ع)» در مورد انتظار و دیدن «امام زمان (عج)» تاکید و بیان کرد: اگر «امام زمان (عج)» متولد شده بود و درکشان می‌کردم اینک در اینجا نبودم، می‌رفتم و در خدمتتشان قرار می‌گرفتم. این بیانات نشان می‌دهد «امام صادق (ع)» با تمام توانایی‌هایی و بزرگواریشان تا چه میزان از محبان و منتظران «امام زمان (عج)» بودند، بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که تمام انبیاء و اولیاء در انتظار ظهور «امام زمان (عج)»هستند.

وی به توصیف انتظار پرداخت و تصریح کرد: انتظار یک عمل بزرگ است، انسان همه وسایل را مقدمه‌ای برای رسیدن به ظهور می‌بیند و منتظر «امام زمان (عج)» خواهد ماند، به عبارت دیگر ظهور به همه فعالیت‌ها و کار‌ها رنگ می‌دهد.

هدایت خاطر نشان کرد: وقتی شما منتظر فردی مهم در زندگی خود هستید و یا پدر یا مادر شما از سفر باز می‌گردند شما فضا را برای حضور آنان مهیا خواهید کرد و می‌دانید مرتب کردن خانه احترام به والدین است، بدین ترتیب منتظران نیز برای حضور «امام زمان (عج)» تلاش می‌کنند تا فضا را آماده کنند، تمامی منتظران آن حضرت باید تلاش کنند تا شرایط را برای ظهور «آخرین منجی (عج)» بشریت مهیا کنند.

منبع: میزان

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.