رسیدگی به محرومان مطالبه رهبر انقلاب است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رسیدگی به محرومان جامعه انتظار مردم و همچنین مطالبه مقام معظم رهبری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید مهدی حسینی مطلق مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد امروز مشهد در حرم امام رضا (ع)، گفت: رسیدگی به محرومان جامعه انتظار مردم و همچنین مطالبه مقام معظم رهبری است.

او ادامه داد: برخی از مناطق حاشیه شهر مشهد اوضاع خوبی ندارد و مردم در تامین نیاز‌های اولیه زندگی خود در مانده‌اند و محتاج نان شب هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی دیگر از اموری که باید مورد توجه نخبگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد ازدواج جوانان است که برای ریشه‌کن کردن فساد باید نخبگان این دو نهاد راه‌ حل بدهند و به طور جدی برای حل این موضوع و ترویج ازدواج آسان فعالیت کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: کارگردانان سینما نباید با ساخت فیلم‌هایی که ترویج اشرافی گری است به جوانان الگو‌های غلط ارائه کنند.

او با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند ما را دچار روزمرگی کند ادامه داد: اگر دشمن و راه‌های نفوذ او را نشناسیم وحدت حوزه و دانشگاه محقق نمی‌شود.

این مقام مسئول گفت: حوزه و دانشگاه باید نگاه به آینده و آینده‌پژوهی داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این دو نهاد نیست بلکه وحدت یعنی در هدف و آرمان‌ها متحد باشیم و هدف ما باید رسیدن به قرب الهی باشد.

او تصریح کرد: اگر حوزه و دانشگاه دچار اختلاف شوند جامعه منحرف می‌شود و امید خود را از دست می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت توجه به اخلاق و تزکیه در کنار علم اندوزی گفت: امروزه حلقه مفقوده در محیط‌های علمی، اخلاق است در حالی که پیامبر (ص) با تکیه بر اخلاق بود که توانست جامعه را رشد دهد پس علم آموزی باید همراه با تزکیه باشد و از توجه به اخلاقیات اینکه، اسلام در هیچ جا شروع کننده حمله نبوده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مشکلات در کشور گفت: دولت برای حل بحران‌های اجتماعی باید به سراغ حوزه و دانشگاه بیاید و از این دو نهاد راه حل بگیرد.

۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح روز وحدت و دانشگاه نام‌گذاری شده است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
بخدا ما قشر ضعیف خیلی فشار بهمون میاد یکم بیشتر بهمون رسیدگی کنید ما هم آدم هستیم . اون ی قرون یارانه رو میدیم جای پول حامل های انرژی گاز و اب و برق
نه شغل خوبی داریم نه توانایی ازدواج کردن داریم نه خونه داریم خلاصه ب معنای واقعی کلمه فقر دین و عقل و هوشمون رو ازمون گرفته بخاطر خدا صدامون ب گوش مسئولان برسونید.خیلی سخته دغدغه یک مسلمون نان شب باشه.
Yjc بخاطر خدا تابید کن شاید ی کاری کنن