معاون فنی اداره کل انتقال خون قم خبر داد؛

قمی‌ها امسال ۲/۶ درصد کمتر خون اهدا کردند

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم از کاهش ۲/۶ درصدی اهدای خون در قم در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علیرضا کبیری،معاون فنی اداره کل انتقال خون قم اظهار کرد:در هشت ماهه نخست امسال ۳۲ هزار و ۴۱۰ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کرده‌اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۳۴ هزار و ۵۸۰ نفر بود و کاهش ۲/۶ درصدی داشته است.

او  افزود: در این مدت ۲۶ هزار و ۳۴۹ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۲۷ هزار و ۴۷ نفر بوده و کاهش ۲ و ۶ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان قم افزود: در هشت ماهه نخست امسال اهدای خون نسبت به کل جمعیت ۲۸ و هشت دهم درصد بوده در حالی که در مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد بوده است.

او گفت: تعداد اهدا کنندگان مستمر طی هشت ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۱۸۳ نفر بود، ولی در مدت مشابه پارسال ۱۶ هزار و ۹۷۲ نفر اهدا کننده مستمر خون بودند که کاهش یک و سه دهم درصدی را نشان می‌دهد.

کبیری اظهار کرد: تعداد اهداکنندگان خانم طی این مدت هزار و هفت نفر بوده است در حالی که در مدت مشابه پارسال هزار و ۱۱۷ نفر بود و کاهش سه دهم درصدی داشته است.

اوگفت: میزان خون ارسالی به بیمارستان‌ها از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه هشت هزار و ۳۰ واحد بود در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال هشت هزار و ۹۵ واحد بوده است.

منبع : مهر

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.