چرا مردم مالیات بدهند؟ به جای فشار بر مردم، جلوی فرار مالیاتی را بگیرید

امام‌جمعه بخش بهمن با اشاره به فرار مالیاتی در کشور، گفت: مسئولان باید با خدمت صادقانه راه نفوذ دشمن را ببندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت‌الاسلام رضا علیزاده امام‌جمعه بخش بهمن  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با بیان اینکه مسئولان باید با خدمت صادقانه راه نفوذ دشمن را ببندند، گفت: دشمن با سیاه نمایی سعی در ایجاد ناامیدی مردم دارد، از همین رو مسئولان باید تلاش ویژه‌ای برای بهبود شرایط زندگی مردم داشته باشند.

او افزود: در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کسانی که در مقابل دشمنان سینه سپر کرده و اجازه ندادند به انقلاب صدمه‌ای وارد شود، مردم بودند. در منطق و اندیشه رهبر معظم انقلاب بدون آراء، حضور و خواست مردم خیمه نظام اسلامی سرپا نمی‌شود و سرپا نمی‌ماند.

 امام‌جمعه بخش بهمن  شرکت نکردن در انتخابات توطئه و خواست دشمن است که سبب می‌شود یک مجلس ضعیف و بی‌کفایت رقم بخورد که دود آن به چشم همه مردم می‌رود.

او با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز، اظهار کرد: در این پیام، نماز بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین نعمت شگفتی‌ساز و هدیه خداوند معرفی‌شده که موجب پالایش انسان می‌شود.

امام‌جمعه بخش بهمن ادامه داد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما دوری از معنویت و نبود ارتباط با پروردگار و در رأس آن نماز است. طبق فرمایش قرآن نماز انسان را از زشتی‌ها دور می‌کند و امروز برای سلامت و آرامش و امنیت خانواده راهی به جز ارتباط با خدا، آن‌هم به‌وسیله نماز نداریم.

علیزاده خطاب به کسانی که می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، گفت: اولاً شرکت نکردن در انتخابات توطئه و خواست دشمن است، ثانیاً سبب می‌شود یک مجلس ضعیف و بی‌کفایت رقم بخورد که دود آن به چشم همه مردم می‌رود؛ لذا ما وظیفه داریم پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و تکلیف داریم درست انتخاب کنیم تا پشیمان نشویم.

او  در ادامه به آسیب‌های فضای مجازی اشاره کرد و افزود: جنگ امروز جنگ اراده‌ها است و در این جنگ فضای مجازی در حکم سلاح کشتارجمعی محسوب می‌شود امروز تمرکز دشمن بر ایجاد تردید و ابهام در اذهان مردم است تا به هدف نهایی خود که همان شکستن قداست نظام و سلب اعتماد ملت است، دست یابند.

علیزاده با تأکید بر اینکه آشوب گری مجازی نمونه‌ای از جنگ شناختی دشمن است، عنوان کرد: اگرچه اغتشاشات آبان ۹۸ کمتر از ۷۲ ساعت جمع شد؛ اما طراحان آشوب، سناریوی دیگری هم آماده داشتند.

امام‌جمعه بخش بهمن اضافه کرد: بعد از گذشت چند روز از این غائله، آشوبگران با جولان دادن در فضای مجازی تلاش می‌کنند تا به بهانه مطالبات مردم، پروژه‌های بعدی را رقم بزنند. جنگ و حمله امروز، جنگ با اسلحه و توپ و تانک نیست؛ بلکه حمله به منبع اعتقادات و باور‌ها با اسلحه اطلاعات تحریف‌شده و وارونه است.

علیزاده در ادامه یکی از راه‌های عدم وابستگی بودجه کشور به نفت را جلوگیری از فرار مالیاتی برشمرد و ابراز کرد: در روز‌های اخیر رئیس‌جمهور بودجه سال ۹۹ را تقدیم مجلس کرد و گفت، بودجه سال آینده بودجه ایستادگی و مقاومت است.

او یکی از مشکلات کشور را معیوب بودن ساختار بودجه دانست و ادامه داد: رهبر انقلاب بار‌ها به دستگاه‌های مربوطه تذکر داده‌اند که وابستگی به نفت کم شود تا کشور آسیب نبیند؛ لذا یکی از راهکار‌ها اخذ مالیات است و باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.

خطیب جمعه بخش بهمن تأکید کرد: فرار مالیاتی پزشکان بیش از ۷ هزار میلیارد تومان است که اگر احیا شود بودجه کشور تا حدودی از وابستگی به نفت نجات پیدا می‌کند؛ بنابراین دولت به جای فشار بر مردم و به جای کم کردن بودجه‌های فرهنگی و نظامی کشور به کسانی که فرار مالیاتی دارند فشار وارد کند.

علیزاده خطاب به مسؤولان مربوطه تصریح کرد: چرا مردم ضعیف و بیچاره باید مالیات بدهند تا سلبریتی ها، لاکچری زندگی کنند و بعد هم از کشور خارج شده و به ریش ملت بخندند طبق گفته مسئول سازمان امور مالیاتی فرار مالیاتی در کشور ۴۰ الی ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

او  با اشاره به شرایط منطقه اذعان کرد: عده‌ای در پشت گرده با مشارکت عربستان، امارات و اقلیم کردستان اوضاع عراق را آشفته کنند که موفقیت آنان در گرو به ثمر رسیدن جنگ شیعی- شیعی در این کشور توسط سفارت‌خانه‌های آمریکا و برخی کشور‌ها اروپایی در جریان است.

امام‌جمعه بخش بهمن یادآور شد: هدف از آشوبگری در عراق، مهار جبهه مقاومت و در رأس آن ایران است. تلاش برای براندازی نظام حکومتی شیعی هم‌پیمان با ایران و جایگزینی آن با یک نظام سنی مخالف ایران است.

علیزاده در رابطه با جنایات دولت نیجریه و ظلم به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان، گفت: شیخ زکزاکی سنی مذهب بود و بعد از ملاقات با امام راحل، شیعه شد و در نیجریه به جذب شیعیان پرداخت تا جایی که اکنون این کشور بیش از ۲۰ میلیون شیعه دارد.

او ادامه داد: از هفت پسر شیخ زکزاکی تنها یک پسر باقی مانده است و اکنون باوجوداینکه بیش از ۴۰ ترکش در سر دارد، اجازه معالجه به وی داده نمی‌شود؛ لذا ما نمازگزاران جمعه ضمن محکوم کردن حکومت ظالم نیجریه از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم برای آزادی و معالجه هر چه سریع‌تر شیخ زکزاکی اقدام کنند.

خطیب جمعه بخش بهمن در ادامه ۲۶ آذر روز حمل‌ و نقل را به راهداران و رانندگان که قشر سخت‌کوش و زحمت‌کش جامعه هستند، تبریک گفت. همچنین به روز گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از توطئه‌های اصلی استعمار برای تسلط بر ایران جدایی بین حوزه و دانشگاه بود، زیرا ارتباط و وحدت حوزه و دانشگاه از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار