رئیس پارک علم و فناوری قم مطرح کرد؛

صادرات بیش از یک میلیون دلاری شرکت‌های فناور قم /۲ هزار شغل در واحد‌های فناور قم ایجاد شد

اخوان علوی گفت:پارسال شرکت‌های فناور زیر پوشش پارک علم و فناوری قم بیش از یک میلیون دلار صادرات داشته اند.

صادرات بیش از یک میلیون دلاری شرکت‌های فناور قم /۲ هزار شغل در واحد‌های فناور قم ایجاد شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم،سید حسین اخوان علوی،رئیس پارک علم و فناوری قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قم در مصلای قدس اظهار کرد: استان قم از لحاظ شرکت‌های دانش بنیان با برخورداری از ۷۴ شرکت دانش بنیان، در بین ۱۰ استان نخست کشور قرار دارد.

او افزود: پارسال، شرکت‌های فناور زیر پوشش پارک علم و فناوری استان قم، نزدیک به ۶۵۰ میلیارد ریال فروش و بیش از یک میلیون دلار صادرات داشته اند.

علوی برخورداری از طرح ایده و یا محصول و یا خدمت فناورانه، نوآورانه بودن ایده یا محصول، برخورداری از قابلیت تجاری سازی، داشتن بازار و امکان پذیری فنی را از جمله شرایط ورود به پارک علم و فناوری و مرکز‌های رشد برشمرد.

اخوان افزود: تسهیلات و حمایت‌های مالی، شکبه سازی، خدمات پشتیبانی فنی، خدمات آموزشی و مشاوره ای، خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی و ثبت اختراع از جمله خدمات و حمایت‌هایی است که از این شرکت‌ها انجام می‌شود.

او  با اشاره به ویژگی ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این استان اظهار کرد: در قم ۱۰۰ هزار طلبه حوزه علمیه، بیش از ۷۰ هزار دانشجو، بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز، بیش از ۲۰۰ موسسه تحقیقاتی و بیش از ۳۰ مرکز آموزش عالی داریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم در بخش دیگر سخنان خود، از موضوع علم و فناوری به عنوان یک موضوع اصلی و راهبردی دانست  و گفت: پیشرفت، تعالی، قدرت و عزت ایران اسلامی در سایه دانش و فناوری اتفاق خواهد افتاد.

اخوان بر ضرورت و توجه به پارک‌های علم و فناوری به منظور رشد فناوری در کشور تاکید کرد و یکی از راه‌های اشتغال را همین پارک‌های علم و فناوری و تبدیل دانش به صنعت دانست.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان سه گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و تجاری سازی فناوری‌های سخت و نرم و شکلگیری اقتصاد دانش بنیان هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.