آیا مردم انگلیس با انتخاب بوریس جانسون اعلام کردند که خواستار برگزیت هستند؟

خبرنگار رادیو و تلویزیون سوئیس در گزارشی به تحلیل پیروزی بوریس جانسون در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه انگلیس پرداخت.

آیا مردم انگلیس با انتخاب بوریس جانسون اعلام کردند که خواستار برگزیت هستند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «لوران بورکالتر» خبرنگار رادیو و تلویزیون سوئیس گفت: پیروزی بوریس جانسون بدین معنا نیست که بیشتر مردم انگلیس خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند.

لوران بورکالتر در پاسخ به مجری این شبکه که پرسید «آیا مردم انگلیس با انتخاب بوریس جانسون اعلام کردند که خواستار برگزیت هستند؟» گفت: هم بله و هم خیر. زیرا اگرچه در عمل شمار زیادی از طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مجذوب پیام بوریس جانسون شدند، نباید فراموش کرد که براساس آخرین نظرسنجی‌ها اکثریتی از انگلیسی ها- هرچند با اختلافی کم- مخالف برگزیت هستند. اما مشکل اینجاست رای آنان در میان چهار پنج حزب کوچک گم شده است. در نظام سیاسی انگلیس این، مشکلی جدی است. احزاب سیاسی کوچکتر به سختی در مقابل احزاب بزرگتر دوام می‌آورند.

این خبرنگار افزود: همچنین بحث اسکاتلند مطرح است که به شدت طرفدار اروپاست. استقلال طلبان اکثریتی قاطع از کرسی‌ها را از آن خود کردند. نیکلا استرجن، رئیس آنان با این نتیجه روحیه گرفت و خواستار برگزاری دومین همه پرسی استقلال اسکاتلند است. این طرح، بوریس جانسون را - حتی اگر برگزیت را به سرعت اجرا کند- تحت فشار خواهد گذاشت.

انگلیس پس از سال‌ها بن‌بست بر سر خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، روز پنجشنبه شاهد سومین انتخابات سراسری در عرض پنج سال گذشته بود تا بتواند راه‌حلی برای خروج از این بحران پیدا کند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر و رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس در این انتخابات به پیروزی رسید که این بزرگترین پیروزی حزب محافظه‌‌کار در انگلیس از زمان پیروزی مارگارت تاچر در سال ۱۹۸۷ و بدترین شکست حزب کارگر در ۴۰ سال اخیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار